Kan man bytte bur ???

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Knirke
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 20
Tilmeldt: tirs 26. feb 2013 14:42

Kan man bytte bur ???

Indlæg af Knirke »

Hej med jer.

Jeg har to dejlige han-mutter som går sammen og har gjort det fra de var helt små, de er nu 10 måneder.

Min veninde har fået to hun-mutter (som ellers skulle aflives : ( ) de er ca 1 år og har gået sammen fra små. Hun synes deres bur er lidt for stort og vi vil derfor bytte bur - MEN kan vi det? Jeg tænker at hvis mine hanner kan lugte at der har været hunner i buret, begynder de måske at slås??? Kan man vaske det godt nok med Rodalon og så bytte uden at risikere slåskamp mellem mine hanner? De er jo glade for hinanden og min datter elsker dem - de er meget rolige og tamme - MEN de er jo hanner!!!! Vi vi ikke skille dem ad eller risikere de ikke kan enes mere pga burskift.

Håber nogen har erfaringer med dette.

KNus Rikke

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Kan man bytte bur ???

Indlæg af Mysteries »

Det er noget du skal være forsigtig med. Jeg vil ikke turde garantere at du kan fjerne enhver lugt af hun så de ikke bliver uvenner. Det er en chance at tage, og det kan sagtens være det ikke er et problem når først du har renset det grundigt, men ville som sagt ikke garantere det.
Christina

Knirke
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 20
Tilmeldt: tirs 26. feb 2013 14:42

Re: Kan man bytte bur ???

Indlæg af Knirke »

Tusind tak - jeg tror ikke jeg tør så, de skulle jo gerne kunne gå sammen bagefter...

Besvar