Knurre eller sådan noget.

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
larsen & nielsen
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 22. jun 2013 00:27
Geografisk sted: Middelfart

Knurre eller sådan noget.

Indlæg af larsen & nielsen »

Hej.

Har lagt mærke til at vores ene marsvin i perioder nærmest kommer med sådanne nogen knurre artige lyde :?:
I sær her mens jeg har ferie har jeg i sær lagt mærke til det, og i dag er der ingen undtagelse overhovedet nærmest tværtig mod [-o<

Det er 2 hunner vi har gående sammen de er nu 9 uger gamle.
De kommer fra hver deres søskende flok og har lige fra første dag kunnet sammen med hinanden. Der er ikke så meget tvivl om hvem der er den dominerende blandt de to, det er også hende som laver disse knurre lyde.

Det starter med de pludre ret højlydt sammen, og går så over i denne her knurre agtige lyd mens hun nærmest ryster en del over hele kroppen i mens hun gør det.
De spiser og drikker lystigt begge to, den anden har så godt nok fået nogen øjn dråber de sidste 10 dage da hun har fået ridset sin ene hornhinde.
Men hun er kommet til hægterene igen og blevet den sædvandlige sluderbasse igen.

Har forsøgt at få et video klip af det får i bedre kan se hvad det går ud på, men det er ikke helt lykkes i nu.
Så derfor bliver jeg nød til at høre af hvad er denne opførelse for noget og hvad betyder det??? :roll:

Mvh

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Knurre eller sådan noget.

Indlæg af Mysteries »

Er det sådan en langstrakt brummen mens hun går og vugger på stive poter? Det er typisk dominans- og parringsadfærd. Udover ved dominans, kan du sagtens opleve det hos hunner der i brunst. Og du kan også komme ud for at de bestiger hinanden. Det lyder også meget rigtigt med den indledende højlydte pludren. Jeg synes også de nogle gange bruger dominansadfærden som en beroligelse, så hvis en er lidt oppe i det røde hjørne, kan den anden slå over i den der brummen og vuggen for at bringe ro på igen.
Christina

Besvar