Mit marsvin bider i madskålen

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
staruser
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 24. jan 2013 15:55

Mit marsvin bider i madskålen

Indlæg af staruser »

Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål til om nogen ved hvorfor mit marsvin bliver ved med at bide i madskålen??

Jeg er ved at få spat, af den lyd det laver når hun bider i den, for den er lavet af porcelæn. Kan ikke forstå det er godt til hendes tænder. Hun har både træ hun kan bide i og der er mad nok i skålen, og så har hun sådan en kalksten. Er det et tegn på for lange tænder? -Hun er kun 3 måneder, så synes det lyder underligt at de allerede er for lange, og hun har jo så meget andet hun kan slibe dem på.

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Mit marsvin bider i madskålen

Indlæg af Annetten »

Har også haft en der gjorde det. Sitanes Mikkeline.....nuhr. Hun havde skæve fortænder. Om det var det der gjorde det eller hun bare syntes det var en en fed lyd,.who knows!

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Mit marsvin bider i madskålen

Indlæg af Mysteries »

Er hun alene? Det kan jo være kedsomhed, sådan en lidt stereotyp adfærd. Måske kan du prøve at give hende lange løbeture på gulvet, så hun får brændt noget krudt af. Masser af godt hø er også essentielt, så hun får gnavet en masse. Grene, paprør kan også være en hjælp.
Christina

staruser
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 24. jan 2013 15:55

Re: Mit marsvin bider i madskålen

Indlæg af staruser »

-Hun har en lille veninde i buret også, så det kan ikke være pga. ensomhed.
-Selv når jeg har haft dem ude i løbebanen langt over en time, gør hun det stadig når hun kommer op i buret..
-Hø har hun uanede mængder af
-Og så vidt jeg kan se, har hun helt normale lige tænder. -Og hun er kun 3 måneder, så kan ikke forså hendes tænder allerede kan være for lange..? :(

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Mit marsvin bider i madskålen

Indlæg af Annetten »

Tænderne behøver altså ikke nødvendigvis at være for lange. Min Mikkeline gjorde det altid og stoppede første den dag hun ikke var mere. Tilskriver det en dårlig vane. Gav ofte grene fra æbletræerne så der var noget at gnave i, men lige lidt hjalp det.

Besvar