Normalt?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Helena
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 28. jan 2013 16:17

Normalt?

Indlæg af Helena »

Hej.
Jeg fik for en måned siden et lille nyt hun marsvin på 1┬¢ måned, til mit gamle hun marsvin på 4 - 4┬¢.
Og det ser da også ud til at gå rigtig godt. De får fint at spise begge to og tror også de putter lidt engang i mellem i deres hus. :)
Men her forleden opdagede jeg så at de skændtes lidt. Den store ville ikke have den lille ind i huset mens hun var der. Da jeg så hældte tørfoder op til dem senere ville den store ikke have at den lille spiste af det sammen med hende.
Engang imellem tror jeg også den store puffer til den lille og så piber den lille pænt højt.
Skændes de? Er det dominans? Og er det helt normalt og okay? :?:
Hilsen Helena :)

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Normalt?

Indlæg af Ulla »

Jeg tror det er lidt det hele. Det med huset og foderskål kan du evt. afhjælpe med at have 2 huse, 2 foderskåle og 2 vandflasker.

Helena
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 28. jan 2013 16:17

Re: Normalt?

Indlæg af Helena »

Mange tak :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Normalt?

Indlæg af Lina »

Der går ofte lige noget tid inden rangordenen er kørt helt på plads, og her er hunnerne tit lidt mere hårde i filten end hannerne, når de får en bebs ind. Så giv det bare noget tid.
Jeg ville heller ikke bruge krudt på flere madskåle/vandflasker, medmindre den store helt holder den lille væk.. altså ikke kun 'nu spiser jeg, og så må du ikke være med'.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Helena
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 28. jan 2013 16:17

Re: Normalt?

Indlæg af Helena »

Skal nok bare lige give dem lidt tid til at lære hinanden helt rigtigt at kende :) tror bare lige jeg blev nervøs over tanken om at skulle skille dem ad. Synes nemlig den store ville have godt af en ven :D

Besvar