Så skete det - de små svin er flyttet hver for sig :-(

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Så skete det - de små svin er flyttet hver for sig :-(

Indlæg af Lina »

Jeg siger det samme som rikke.. der er 'alene' og så er der 'alene'.

For mig er der himmelvid forskel på et marsvin, der er palle alene i miles omkreds, og så et dyr, der af nødvendighed må sidde solo, men kan høre/lugte/se andre marsvin.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Så skete det - de små svin er flyttet hver for sig :-(

Indlæg af Louise9460 »

Sif, du skal da bare gøre ligesom mig - smugl et par nye mutter ind; ├®n i hvert bur! Din mand opdager det aldrig!! :mrgreen:

Nå, spøg til side... Det er ikke nemt med sådan en stopklods, der bare ikke vil høre, ved jeg godt... :wink:

Min helt klare overbevisning er, at marsvin helst skal gå minimum 2 og 2 sammen, og det vil til hver en tid være min anbefaling. Men som du beskriver din situation og marsvinenes adfærd i forbindelse med den, så tror jeg såmænd godt, det kan fungere, når det nu ikke kan være anderledes (selv om jeg ikke helt forstår din mand - 2 marsvin mere fylder jo ikke mere, når der alligevel skal være 2 bure). Dine 2 muttedrenge kan - trods alt - høre og lugte hinanden, hvilket er bedre end ingenting.

Og ind imellem støder man bare på et marsvin, der er så dominant, at det bare slet ikke kan gå sammen med andre. Jeg tror næppe, det er tilfældet for nogen af dine drenge, men skriver det blot for at illustrere, at der altså kan være enkelte situationer, hvor det er bedst, at marsvinet går for sig selv, men blot kan høre og lugte andre marsvin - der er jo ingen regler uden undtagelse.

Held og lykke med drengene. De lyder jo skønne begge to. :)

Karl
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 25. apr 2013 22:53

Re: Så skete det - de små svin er flyttet hver for sig :-(

Indlæg af Karl »

Jeg vil ikke være en "dum idiot" men marsvin skal helst gå i sammen bur for de kan konstant kan snakke med hinanden, lege med hinanden og generalt bare huske hvordan man er et marsvin. Man ser tit af marsvin der har gået sammen med kaniner eller alene glemmer hvordan man er et marsvin. (Altså nogle lyde, nogle "ritualer" eller hvad man kalder det." Du burgte måske finde et godt hjem til den ene og købe en ung han på 4 - 5 uger til at gå sammen med den du helst vil beholde. Mvh Karl.

Besvar