Kæleri

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
mette8200
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 13:56

Kæleri

Indlæg af mette8200 »

Hej Alle sammen

Der er mange af jer, der skriver, at I nuser og hygger med jeres marsvin. Det lyder jo rigtigt dejligt :hug
Jeg nuser selvfølgelig også med mine marsvin, men synes ikke jeg har fundet et sted eller en måde, hvor jeg bare kan se, at de synes, det er super dejligt :?: F.eks. syntes min gamle chinchilla, at det var super dejligt at blive kløet lige bagved kindbenet under øret og så sad han med det ene ben løftet, så man rigtigt kunne komme til og lukkede øjne af bare nydelse :D Puha jeg savner ham :(

Nåh, men spørgsmålet er:

Hvor og hvordan nuser I jeres marsvin og hvordan kan I se, at de nyder det?

Håber I vil svare på mit spørgsmål, så jeg kan blive lidt klogere på mine tøser :wink:

Mette

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Kæleri

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Hej Mette.
Jeg aer dem for det meste bare fra hovedet og ned over ryggen med håndfladen (mine er uden hvirvler). De fleste begynder at sige små hyggelige lyde efter et stykke tid. Nogen gør det med det samme, og nogle få af dem siger aldrig noget. Nogen lægger sig på et tidspunkt til at putte hos mig. Det er især hvis jeg har en fleecetrøje på, og har siddet med dem er stykke tid. Så putter de sig med hovedet lidt om på siden, og begynder at se døsige ud :hjerte
Nogen kan godt lide at blive nusset stille og roligt med en finger under hagen. Hjemme hos os, er der en hel familie af marsvin, som alle bliver helt salige af det, og strækker halsen :lol:
jeg har også marsvin, der ind imellem giver mig et lille "kys" på hånden, samtidig med, at de bliver kælet. Det er lidt hyggeligt. Hvis de sidder langt oppe på min mave, så kysser de på hagen.
Billede

ZenZen
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 768
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 13:45

Re: Kæleri

Indlæg af ZenZen »

Hej Mette!

Tja! Mine har sjældent nogle steder hvor de nyder at blive kløet. Jeg er stoppet med at tage mine op faktisk - med mindre det er nødvendigt (sygdom).

Jeg ser ingen grund til at "belemre" dem, når de ikke nyder det - det lader til at stresse dem i stedet faktisk.

Jeg kan ved nogen af mine give dem en god kløen ovenpå hovedet mens de er i deres gård, men hvis de ikke gider, så går de bare væk. Så de bestemmer selv om de vil have opmærksomhed. :D

De er, i mine øjne, ikke kæledyr, men "se-på-dyr". Søde "se-på-dyr" vel at mærke. :mrgreen:

mise
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 18:01

Re: Kæleri

Indlæg af mise »

Når jeg har mine grise oppe og kæle med, så er det sådan, at Plet den yngste han gerne putter sig helt op under min hals og det virker som om han meget godt kan lide det, hvis vi sætter ham på maven så napper han gerne fordi han bliver usikker og ddet er der jeg ser forskel på hvad han kan lide og ikke lide. Bruno der i mod er en rigtigt snakke gris, lige så snart han er oppe ved mig eller min datter, så pludre han løs, og jeg får gerne også nogle kys, er slet ikke i tvivl når han er glad for at være oppe.

Besvar