gammel hunmarsvin alene

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
ullabo
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 17. aug 2012 23:09

gammel hunmarsvin alene

Indlæg af ullabo »

Hej

Jeg har et hunmarsvin, som for nylig er blevet alene. Hun er 6 år gammel og er en rigtig strid madamme. Jeg har 2 andre hunmarsvin, som går sammen. Den gamle kan ikke med de andre, men jeg har bygget buret, så hun kan se de andre og snuse til dem gennem tremmerne... så lugter det da lidt af fællesskab..
Men det virker ikke til at det er helt nok for hende...
Mit spørgsmål er om det overhovedet er muligt at sætte så gammelt et marsvin sammen med en anden... feks en halvgammel kastrat??

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: gammel hunmarsvin alene

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Hvis det er en god kastrat, så kan han sættes sammen med næsten alle hunner. Det er selvfølgelig ikke til at vide på forhånd, så det vil være bedst, hvis du kan få en aftale om at levere ham tilbage, hvis ikke det går, eller hvis du har plads til at sætte ham ned til de andre to hunner :)
Nu skriver du selv, at det ikke virker til at være helt nok selskab for hende, at have de andre ved siden af. Hvis det var en strid mokke, som boede ved siden af de to andre, og virkede tilfreds, så ville jeg ikke have noget problem med at have hende alene :)
Billede

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: gammel hunmarsvin alene

Indlæg af Ravnagers »

Ville også synes du skal prøve at finde en sød og rar kastrat at sætte hende sammen med, for de elsker jo hinandens selskab de kære mutter :)
Susan

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: gammel hunmarsvin alene

Indlæg af Lina »

nogen få hunner er 'selvstændige' nok til at bo alene, når der er andre marsvin i nærheden. Men siden du ikke synes til at det er nok for hende, så ville jeg osse prøve med en kastrat, sådan som der er blevet foreslået længere oppe.
Evt. først sætte dem sammen når hun er højbrunstig - for selv den mest bitchede hun bukker under for sine hormoner lige der.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

ullabo
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 17. aug 2012 23:09

Re: gammel hunmarsvin alene

Indlæg af ullabo »

Hej
Tak for svarene..

I starten virkede hun meget tilfreds over at have selskab gennem et gitter... men nu synes jeg bare hun ligge i sit hus det meste af tiden.. når hun så er nede og rende rundt på gulvet søger hun hele tiden ind til de andre, som jo går og hygger sig.. men hvis jeg lader hende komme ind til dem hakker hun tænder ad dem og de bliver bange..
hun har bidt en gang... hvor jeg så lagde fingrene imellem, så det endte med, at det var mig der blev bidt..heller mig end de andre tænkte jeg

en kastrat ville nok være en god løsning, og så med mulighed for at aflevere ham tilbage..

Luna

Re: gammel hunmarsvin alene

Indlæg af Luna »

de har som regl dejlige kastrater på dyrevaernet i rødovre. Der fik jeg min gamle Rodney fra og jeg har aldrig haft så fantastisk en dreng som ham:)

Besvar