Mor og Søn slås

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Luna

Mor og Søn slås

Indlæg af Luna »

Champange er mor til Toddy(Kastrat) og Kaluha(hun). Udover de 3 bor Asti og Gajol (hunner) også i flokken.men nu er Mor og Søn begyndt at slås. Her for 5 min siden så meget at Champange bløder i overlæben. Det kan EVT. være sket ved hun missede ham i et angreb og ramte væggen i stedet.. men det skete meget hurtigt og vi ved ikke hvordan.

Vi tog dem begge 2 fra og Champange ville bare ikke stoppe med at hyle. Der gik ca.3-5 min inden hun faldt til ro. Lige nu er de sat ned igen..men er der noget jeg kan gøre?

Eller skal jeg acceptere at han måske ikke skal være der?

Der var fuldstændig ro i tøseflokken før han blev sat sammen med dem..Champange styreede flokken.

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Mor og Søn slås

Indlæg af Ravnagers »

Har du lige sat dem sammen ? For så kan det jo være rangordenen der skal findes.. :)
Susan

Luna

Re: Mor og Søn slås

Indlæg af Luna »

det er en uge - 10 dage siden...

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Mor og Søn slås

Indlæg af Ups »

Jeg ville ikke turde lade dem blive sammen, men nu har jeg også haft et par stykker, der har revet halve og hele læber af hinanden :shock:
Min ene kastrat kan ikke udstå andre hunner end Frk. Himmelblå og min gamle Ups kunne ikke snuppe andre marsvin end Smut og det har kostet flere ture til dyrlægen :doubt:
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Luna

Re: Mor og Søn slås

Indlæg af Luna »

Føj da:( Men umiddelbart så det ud til det var det. Tro mig våger over dem som en høg lige nu... :bgrin:

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Mor og Søn slås

Indlæg af Ravnagers »

Okay altså jeg ville overvåge dem og de viser tegn igen så ville jeg skille dem ad, så ingen kommer til skade. :)
Susan

Besvar