Hjælp de er måske uvenner /:

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Pia Nielsen

Hjælp de er måske uvenner /:

Indlæg af Pia Nielsen »

Hej.
Jeg har to søde marsvinehanner, som har gået sammen siden de var små og de er, ifølge avleren, halvbrødre. Det er gået fantastisk lige siden jeg fik dem, som er nogle måneder siden, men nu er det som om de er uvenner.. Den ene brummer og vrikker med røven engang imellem, mens den anden klapre tænderne på en mærkelig måde.. Jeg bestiller et 2 etagesbur i næste måned så de har mere plads.. Men kunne godt tænke mig at høre om nogen måske kan forklare hvad der lige pludselig er galt? /: De kan sagtens ligge i samme hus, dele en agurk, og bare snakke.. Men så lige engang imellem så lyder det voldsomt, når de bliver "uvenner" :-/

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Hjælp de er måske uvenner /:

Indlæg af Sabrine_Nissen »

De dominere hinanden. De kæmper om pladsen som den øverst rangerende han, og det er grunden til at de er uenige. Ud fra det du beskriver lyder det ikke til at være noget du skal bekymre dig om. Det er helt normalt. Det er først hvis de begynder at lave skade på hinanden at du skal skille dem ad. Et større bur lyder også som en god ide. Så kan de jo få hver deres etage de dage hvor de ikke gider hinanden :wink:
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Besvar