Tæmmning af en mut på 8 måneder

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Caroline'sSpeddy

Tæmmning af en mut på 8 måneder

Indlæg af Caroline'sSpeddy »

Hejsa!
Jeg har lige fået mig et lille sødt rosethunmarsvin på 8 måneder...
Hun er meget stille og jeg har nusset og snakket med hende hver dag i over 2 uger.
Er der nogle af jer der har nogle gode ide├®r til at få hende tæmmet? 8)
Det kunne være dejligt hvis der lige var nogle fif....
Men altså hun er bange når jeg går ind i rummet selvom jeg fløjter så hun ved det er mig...
Jeg vil være så glad hvis der er nogle af jer der kan hjælpe mig! <3

Birgitte K

Re: Tæmmning af en mut på 8 måneder

Indlæg af Birgitte K »

Til at starte med vil det være rigtig godt at skaffe hende en burkammerat. Marsvin skal altid have selskab af en artsfælle hvilket får dem til at live meget op og give dem tryghed. Og så stil hende i et rum, hvor du er meget, så hun vænner sig til dine lugte og lyde.
Har hun fået lov til at gå i buret uden at blive taget op de første dage? Det hjælper hende nemlig til at hun vænner sig til de nye omgivelser. Og så noget grønt ind i buret til hende.

Birgitte K

Re: Tæmmning af en mut på 8 måneder

Indlæg af Birgitte K »

Og så plejer Vita Kraft kugler - Best for kids at være en rigtig god godbid til at gøre dem tamme.
Jeg ligger lidt godbider i madskålen, og jo mere de vænner sig til dem og lyden af dem, så lader jeg hånden blive henne ved madskålen når jeg ligger dem i, og venter på at de tør at nærme sig lidt. Små skridt af gangen. Og lige pludselig så tager de af hånden, og så kan de en dag slet ikke få nok ;)

Caroline'sSpeddy

Re: Tæmmning af en mut på 8 måneder

Indlæg af Caroline'sSpeddy »

Hun har en burkammerat :)
Men tak for rådet! Det vil jeg prøve og jeg krydser fingrer for at hun snart bliver tam :P

Besvar