To mod en..

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Buch's

To mod en..

Indlæg af Buch's »

Jeg står med et problem - jeg har tre teddypiger (en på 1 år og to på 5 uger) og går sammen, men to af dem bliver ved med at gå efter den tredje. Jeg fik så et råd fra en opdrætter efter et par mislået sammensætningsforsøg - med at jeg kunne sætte en han ned til dem under sammensætningen, så ville tøserne oftest glemme at der lige pludselig kom en ny til flokken, og det var da også hvad der skete - lige i starten.. Nu er de så tilbage, hvor de igen går efter hende.
Den lille skriger hver gang den store (og den værste af de to) kommer i nærheden af hende, og virker faktisk en smule bange for hende, så jeg tænker at det bedste for hende vil være at tage hende fra dem?

MEN - så har jeg det problem at jeg ikke længere har nogen selskabsmut til hende og hun trives tydeligvis heller ikke med at gå alene..
Det er jo klart at jeg så må ud og lede efter en kammerat til hende, hvis jeg kan få lov af de gamle.. :oops:
De har jo ellers sagt at der ikke kommer flere mutter til flokken :doubt:

Men hvad synes i ville være det bedste at gøre?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: To mod en..

Indlæg af Annetten »

Du kunne også prøve at tage den mest stride madamme fra i et bur for sig selv.
Lad hende gå der i nogle dage så hun efterhånden "længes" efter selskab og giv hende
"kun" opmærksomhed når hun skal have vand og foder.

Det har virket her hos mig et par gange. Det er ikke fair at en i flokken ikke trives og hvis
de fortsætter er du nød til at tage hende fra permanent. Andet ville da være synd.

Buch's

Re: To mod en..

Indlæg af Buch's »

Det ville da være værd at forsøge, vil jeg mene.
Men når hun nærmest skal "længes" efter dem, som du siger, skal jeg så lade være med at sætte
hende lige ved siden af de andres bur? For så ville hun jo trods alt stadig kunne se dem osv. :)

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: To mod en..

Indlæg af Annetten »

Jeg har altid sat dem langt fra de andre.

Buch's

Re: To mod en..

Indlæg af Buch's »

Tak for rådet. Men jeg ender sikkert med at må fjerne den lille, eftersom at hun og den anden kommer op og slås en smule efter at jeg har fjernet den voksne hun :?

Besvar