de der hanner

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Malene1991

de der hanner

Indlæg af Malene1991 »

Hej mutglade mennesker..

Har lige haft en parring mellem mine svin, men skal nu ha de to hanner lukket sammen igen, Hvordan pokker gør jeg det bedst, For lod dem mødes igår ude i gangen og der slås de, De sov fint sammen i nat, men nu slås de igen,.. Lige i dette øjeblik lusker de begge rundt ude i gangen igen , og nu er der intet :? Hvad pokker vasker jeg buret i + Og hvad vasker jeg den ene's sår i ?? :?:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: de der hanner

Indlæg af alatind »

Det sker desværre meget ofte at man ikke kan få to hanner til at enes, hvis den ene eller begge har været hos hun. Og så er det ligemeget hvor gode venner de var før.
Så virker det hverken at vaske alt ned, skifte huse eller noget som helst... det eneste man kan være heldig med er, at de kan gå med en hanunge...
Hilsen Line Tind

Gizmo
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 271
Tilmeldt: fre 20. feb 2009 15:13
Geografisk sted: Solbjerg - ved Århus
Kontakt:

Re: de der hanner

Indlæg af Gizmo »

Jeg har aldrig haft succes med at sætte to voksne hanner sammen, det betyder intet at de har gået sammen før, det har de glemt når de har været adskilt et stykke tid..

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: de der hanner

Indlæg af alatind »

Jeg kiggede lige i denne tråd igen, for at se om du havde svaret... jeg fik så lige set at du har spurgt hvad du skal vaske den enes sår i. Du bør ikke have dem sammen, og slet ikke når de har sloges så meget at der er en som er såret. Så de skal skilles med det samme, de kan på et øjeblik vende og begynde at slås, og så kan det gå meget hurtigt med skaderne.
Såret kan du evt. duppe med lidt klorhexidin på en vatrondel, men du skal holde grundigt øje med det, for det kan blive betændt, og så skal dyret til dyrlægen for at blive tilset og behandlet. Det kommer selvfølgelig meget an på om det er et overfladisk eller stort sår.
Hilsen Line Tind

Luna

Re: de der hanner

Indlæg af Luna »

nu kaster jeg lige et spørgsmål så: hvad hvis man kastrere to hanner og de sættes sammen med en flok hunner. dvs. ingen har prøvet at parre... giver det så samme gnidninger? nu tænker jeg at 2 vallaker kan gå sammen med hopper og ligeledes hanhunde og tæver?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: de der hanner

Indlæg af Lina »

du bør som udgangspunkt gå ud fra at en kastration kun og kun ændrer på om hannen er fertil eller ej - og ikke ændrer adfærd overfor hverken hunner eller hanner.

Der er så nogen der har succes med flere kastrater i flokken... men de har så osse et temmeligt stort areal til dem, og nok hunner til at hver kastrat kan lave sig sin egen lille flok... og på den måde kommer det vel til at minde lidt om den måde de går i naturen på.
Skal man have dem i noget bur/skab-agtigt, så ville jeg ikke engang turde overveje at have flere kastrater i flokken.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar