Hvorfor er de så stille i dag? :o(

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
bettemus

Hvorfor er de så stille i dag? :o(

Indlæg af bettemus »

Mine to muttebasser er slet ikke sig selv i dag. I morges var de i vældig humør, og jeg så dem faktisk parre sig for første gang nogensinde. Flere gange, faktisk. Dog krydret med afvisninger indimellem. Senere lagde de sig til at sove. Jeg har så taget dem ud i løbegård, men de fes ind i deres huse som lyn og torden, nærmest som om de er bange. De er fuldstændig ligeglade med de agurkestykker, jeg har lagt til dem rundt omkring i løbegården - det er fuldstændig uhørt at de er ligeglade med agurk! De bliver i husene og puster sig op. Det er ikke vanvittig koldt - de går inde på køkkengulvet på et tisselagen ligesom de plejer.
De virker som sagt bange.
Jeg har forsøgt at tjekke - de ser ikke ud til at være sårede. Men det skal vel også være ret åbenlyst før jeg kan se det?
Hvad er der med dem?

bettemus

Re: Hvorfor er de så stille i dag? :o(

Indlæg af bettemus »

Pyha... de er vågnet op til dåd, vimser rundt og popcorner, drøner efter hinanden, spiser og kaster rundt med husene (især Famke, kastraten).
Blev godt nok lige helt nervøs, da de ikke engang viste interesse for agurkerne!

bettemus

Re: Hvorfor er de så stille i dag? :o(

Indlæg af bettemus »

Jeg kan så se på underlaget, nu hvor de er kommet ind i buret igen, at Musse (hunnen) faktisk har blødt en lille bitte smule. Jeg kan ikke se noget på hende nogen steder. Er det "bare" fra parringen her til morgen? Og er det okay/normalt? Det er kun et par bittesmå pletter på underlaget, der hvor hun har siddet inde i huset. Hun har tisset et par steder (jeg så hende gøre det) og der er der ingen blodpletter.

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Hvorfor er de så stille i dag? :o(

Indlæg af Eva »

Hvis det er bittesmå blødninger og ikke noget der fortsætter, så vil jeg tro at det er fra parringen. Godt du er opmærksom på hende :)

Besvar