Alene marsvin ??

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
Nicoline Rose
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: søn 8. jan 2012 16:29
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland, DK
Kontakt:

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af Nicoline Rose »

En lille hun-unge, roset, til salg i Ballerup.
Billede nr. 4 - Den ser meget kær ud.

http://www.dba.dk/marsvin-5-stk-marsvin ... -80793648/
Billede

smutti

Re: Alene marsvin ?? ny mut er kommet til

Indlæg af smutti »

Sidste nyt her .............:-)

Har idag fået en han fra internat ,han er smuk og har lang pels .

Han er ca 4 mdr ,så det blev ikke som jeg regnede med ,altså en lidt ældre een .
De har hilst på hinanden og det gik fint ,han er meget stille og lidt bange men det jo normalt .Har fået at vide at han ikke må sættes ind til hende endnu pga det ikke helt sikkert at han skyder med blankt endnu ,så det går lige nogen uger inden han kommer løs uden opsyn.
Så nu står de i hvert sit bur (ved siden af hinanden )og ja lige nu står han og bider i tremmerne for at komme ind til hende og ja hun gør det sammen ,det tager jeg som et posetivt tegn .

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Dejligt, at du har fundet en sød lille fyr som kammerat til din hun, og at du samtidig kan gøre en god gerning, ved at give ham et nyt hjem :)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af Lina »

Rigtigt godt at du venter med at sætte dem helt sammen, så du ikke får nogen upsere :-)
Jeg ville vente 3-4 uger, hvis han lige er blevet kastreret, så er du helt sikker på at han skyder med blankt.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af NannaJ »

Tillykke med ham.

Krydser fingre for at de kommende sammenførings-møder også går godt. :)

smutti

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af smutti »

Lina skrev:Rigtigt godt at du venter med at sætte dem helt sammen, så du ikke får nogen upsere :-)
Jeg ville vente 3-4 uger, hvis han lige er blevet kastreret, så er du helt sikker på at han skyder med blankt.
Jeg fik af vide en dato hvor det skulle være ok at sætte dem sammen ,ved ikke lige hvornår han er blevet kastreret .
Men uh det svært at se de står der og bider tremmer fra hver deres side :-) ...men der skal ikke laves små ...så de kommer kun ud under opsyn :-)
Denne dag har været bedre end juleaften ....:-)

smutti

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af smutti »

NannaJ skrev:Tillykke med ham.

Krydser fingre for at de kommende sammenførings-møder også går godt. :)
Tak ja jeg er også spændt men har fået lavet en aftale med internatet ,så jeg kan bare ringe derud og tale med dem hvis der bliver problemer .
Lige nu står de og bider i tremmerne fra hver deres side og prøver at komme ind til hinanden .

Fruesko

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af Fruesko »

Smutti, jeg meldte mig til dette forum, fordi jeg havde et problem, der ligner dit. Men jeg er blevet meget overrasket over tonen herinde. Jeg forstår ikke, at man skal overfaldes verbalt, fordi man prøver at finde ud af, hvad der er bedst for ens dyr. Hvad er der galt med bare at svare pænt og roligt?
Jeg er i den situation, at jeg har en ensom gris, efter at dens sambo måtte aflives for en uge siden. Jeg er godt klar over, at marsvin er flokdyr og har altid haft to gående sammen. Imidlertid er jeg allergisk overfor de små, så jeg har besluttet, at det nu er tid til at få et marsvinefrit hus, selvom det er meget trist.
Men hvad stiller jeg op med min tilbageblevne mutte? Jeg er ikke meget for at give hende væk til en mere eller mindre tilfældig person, og det skal jo også være et sted, hvor jeg er sikker på, at der er andre marsvin.
Jeg hører meget gerne fra nogen, der har et bud på mit dilemma. (Har du fundet en ny gris, smutti? Ellers er min måske en mulighed...).

Venlig hilsen Charlotte :)

bitten
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 292
Tilmeldt: ons 4. jul 2007 23:51

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af bitten »

Det er ærgeligt at tonen herinde bliver så skarp, at det afholder nogen fra at få hjælp herinde, fordi man ikke tør spørge. Jeg har selv ikke været her længe, fordi man næsten ikke vidste hvad man turde skrive. Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe Fruesko med at finde et godt hjem til hendes ensomme hun, jeg ved bare ikke hvor man kan aflevere hende, og være sikker på hun får et godt hjem med et andet marsvin, desværre. Har nogen af jer andre nogle gode råd? Selv har jeg kun ikke kastrede hanner, så her er der ikke plads men der må da være nogen der har et bud på hvordan man kan skaffe et godt hjem til et ensomt svin. Du kan jo prøve at ligge et billede op herinde Fruesko, i salgs eller formidlingstråden, med en beskrivelse af hendes personlighed. Så kan det være der er nogen der taber deres hjerte til hende...

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af Marsvin »

Svar på de 2 seneste indlæg:

Tonen i starten af denne tråd var ikke som vi ønsker herinde, men den ændrede sig da der kom flere svar. Det er meget nemt at blive misforstået når man kun udtrykker sig på skrift, da man ikke samtidig kan aflæse kropssproget, tonen osv. Dette kan medføre misforståelser.

Hvis man på nogen måde føler at man bliver svaret i en hård tone, så kan man kontakte undertegnede som så kigger på det. Man kan også kontakte Lina, som også er Administrator.

Vi har for meget lang tid siden indført regler for salg, da vi desværre oplevede alt for mange der bare meldte sig ind for at komme af med deres marsvin. Vores salgskategorier er KUN for aktive brugere. Vi er ikke den "Blå avis" osv.
Reglerne står i salgskategorierne.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

smutti

Re: Alene marsvin ??

Indlæg af smutti »

Fruesko skrev:Smutti, jeg meldte mig til dette forum, fordi jeg havde et problem, der ligner dit. Men jeg er blevet meget overrasket over tonen herinde. Jeg forstår ikke, at man skal overfaldes verbalt, fordi man prøver at finde ud af, hvad der er bedst for ens dyr. Hvad er der galt med bare at svare pænt og roligt?
Jeg er i den situation, at jeg har en ensom gris, efter at dens sambo måtte aflives for en uge siden. Jeg er godt klar over, at marsvin er flokdyr og har altid haft to gående sammen. Imidlertid er jeg allergisk overfor de små, så jeg har besluttet, at det nu er tid til at få et marsvinefrit hus, selvom det er meget trist.
Men hvad stiller jeg op med min tilbageblevne mutte? Jeg er ikke meget for at give hende væk til en mere eller mindre tilfældig person, og det skal jo også være et sted, hvor jeg er sikker på, at der er andre marsvin.
Jeg hører meget gerne fra nogen, der har et bud på mit dilemma. (Har du fundet en ny gris, smutti? Ellers er min måske en mulighed...).

Venlig hilsen Charlotte :)
Jeg kan godt forstå hvad du skriver først i dit indlæg ...men jeg vælger ikke at kommentere mere på det ,det håber jeg du forstår .Med hensyn til at du har en ensom mut ...det kan jeg desværre ikke pt hjælpe dig ...da jeg har to nu....men står pt med et måske syg mut igen desværre så situationen er lige lidt usikker hvad der sker osv

Besvar