adfærd hos nyankommen

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Luna

adfærd hos nyankommen

Indlæg af Luna »

"Champange" kom hjem til os igår. Hun har boet hos en dyrehandel siden (så vidt vi ved var 4 uger.) hun er 14-15 uger nu. Hun er en hvirvel af en slags, og virker meget genert. Det var hun ikke hos dyrhandleren. Vil i mene hun er sådan fordi hun skal falde til eller fordi hun bange for Asti - som har boet alene i 5 år hos den tidligere ejer, og som umiddelbart ikke har begreb om hvad hun skal stille op med Champange...

Tror i de vil bløde op ??

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: adfærd hos nyankommen

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det er meget almindeligt, at de er mere sky, når de kommer et nyt sted hen. Til gengæld tror jeg ikke det varer så længe, før hun tør op, hvis ellers hun altså har været vant til at være i nærheden af mennesker hvor hun kommer fra. Hvis Asti er lidt efter hende i starten, så er det også ok. De skal lige have sat rangordenen, men det kan også være, at Asti er så glad for selskabet, at hun ikke siger noget til Champagne :)
Billede

Luna

Re: adfærd hos nyankommen

Indlæg af Luna »

lige nu ignorere de hinanden stort set og det er det der bekymre mig.. men ok har aldrig haft en sammensætning af denne. De hittesvin jeg har haft er kommet ned til en god social flok og er blevet tvangsputtet fra starten :D og har ligesom lært på den "hårde" måde at blive sociale.. men dette her er anderledes... Jeg håber bare det kommer til at gå [-o<

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: adfærd hos nyankommen

Indlæg af Lina »

så længe begge spiser som de skal, så er et godt stykke jo nået af vejen.

Den lille kan osse sagtens være blevet hylet ud af det over en flytning - det er der mange marsvin der gør.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Luna

Re: adfærd hos nyankommen

Indlæg af Luna »

de spiser fint. Asti er lidt efter Champange men ikke meget.

Besvar