Ung kastrat driller

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Ung kastrat driller

Indlæg af Cavies »

Jeg har min unge kastrat Losse på 7 mdr. til at gå sammen med mine 2 gamle tøser Amanda og Piggie.
Der er noget mere energi i ham, end de 2 gamle der for det meste bare æder eller sover.
Nu er han begyndt at drille Amanda. Han bider ud efter hende, så hun kommer med et højt "dødsskrig"
Han bider ikke rigtigt, han truer kun. Hun har ingen mærker nogle steder. Det sker ca. 3-5 gange dagligt.
Det meste af tiden er der ingen problemer, og de kan alle 3 ligge ved siden af hinanden og sove.
Jeg syntes det er lidt synd for både Amanda som bliver bange, og for Losse som keder sig så meget at han laver ballade.
Jeg har prøvet at bytte rundt på mine kastrater, men det går slet ikke. Amanda farer direkte på Wilson, fordi han er en tøsedreng.

Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre, så de har det godt sammen hele tiden?
Nina Nielsen
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Ung kastrat driller

Indlæg af alatind »

Mere plads og mere miljø (som f.eks. flere huse og legetøj) er afgørende for et problem som dette, og burde snildt løse problemet, med en gruppe som ellers trives.
Hilsen Line Tind

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Ung kastrat driller

Indlæg af Cavies »

Ja, det har jeg slet ikke tænkt på. Jeg vil prøve at finde det store bur frem jeg har i kælderen og se om det gør en forskel.
Nina Nielsen
Billede

Besvar