min pige pipper hele tiden

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

min pige pipper hele tiden

Indlæg af Isa/De La Creme »

Jeg har haft Lillepigen siden hun var baby (internat baby). Hun har en kort periode boet hos min veninde men ellers har hun altid været hos mig. Hun er 2,5 år.
Der er aldrig sket hende noget som helst slemt og hun er også meget tillidsfuld med mennesker.

Hun har i en lang periode gået med to andre piger her. Hun var chefen. Så begyndte jeg at lægge mærke til hun pippede. Helt forskellige tidspunkter både dag og nat. Samtidig begyndte gruppen at blive uharmonisk. Lillepigen begyndte at bitche de andre (dette forløb er over ca 1 månedstid). Jeg satte ikke først pipperiet sammen med hun blev en kælling. Men nu er hun skilt fra de andre og har fået sig en sød kastrat. Men hun pipper stadig :( Hver dag mindst 1 gang.
Hun stopper først når jeg kommer hen og snakker med hende og så falder hun til ro.

Da hun kom retur fra min veninde var det fordi hun havde fået tissepels der. Det har hun ikke mere men der er stadig lidt aflejringer omkring. Ellers er der ingen tegn på fysiske problemer.

Dette er en ny oplevelse for mig. Og selvom vi ikke helt har styr på hvad pipperiet betyder syntes jeg dette er lidt for meget. Det kan ikke være rart for hende for hun virker utryg når hun er i pippe mode.

Hun ryger en tur til dyrlæge nu. Bare for at se om vi kan finde noget der kan give smerter og forklare pipperiet. Har I andre bud eller forklaringer ?
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: min pige pipper hele tiden

Indlæg af Lina »

ingen bud.. men min skinny gjorde det i en lang periode da hun var yngre.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Phobia

Re: min pige pipper hele tiden

Indlæg af Phobia »

Jeg ved desværre ikke hvorfor de pipper. Men jeg har to, mor og datter, som pipper ganske jævnligt. Begge to pipper oftere når de er drægtige, men ellers er der intet mønster. Faktisk hørte jeg en ny og lysere pippen for nogle uger siden og mistænker lidt moderens nyeste unger for at være pippere.
Jeg ved godt at nogen mener at de pipper af stress, angst eller andet negativt, men jeg kan SLET ikke nikke genkendende til det. Ingen af grisene ser bange ud eller virker anderledes end de plejer når de pipper. Ingen uro i buret, omkring buret, ingen onde burkammerater eller andet palaver. Faktisk pipper de ofte mens de gufler grønt og har det hyggeligt, så jeg ser ikke umiddelbart nogen sammenhæng mellem skidt humør eller andet negativt og pippen. Har set dem ganske tæt på mens de pippede, og oftest ligger de bare og feder den imens.

Oplever i andre kun pippen ved uro eller andet negativt?

Besvar