Kan de enes?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Malene

Kan de enes?

Indlæg af Malene »

Jeg har to søskende piger. De har altid gået sammen. Jeg har haft dem her hjemme hos mig i to mdr., og købte dem da de var 4 uger gamle... Men den ene pige, Molly, er meget efter Mille. Mille har altid små sår på bagenden, hvorimod Molly aldrig har. Mille gemmer sig for Molly, da hun altid bliver jagtet af hende. Når det er rigtig slemt sidder Mille og skriger, og holder først op når jeg kommer og tager hende op. Mille kan simpelthen ikke være i fred. Jeg synes det er utrolig synd for Mille. Skal jeg skille mig af med Molly og få en ny ven til Mille eller hvad gør jeg? Det bliver kun værre for hver dag...

BomBom

Re: Kan de enes?

Indlæg af BomBom »

Er deres bur stort nok og kan de have hver deres liv og daglige rutiner uden hinandens indblanding?

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Kan de enes?

Indlæg af alatind »

Ja, ingen tvivl om at det er synd for hende at hun bliver bidt. Det stresser hende uden tvivl.
Men som nævnt er burstørrelsen rigtig afgørende for deres trivsel, og hvordan har du indrettet det, med huse osv?

Hvis de allerede har et stort bur med god indretning vil jeg råde dig til at skille dem ad, for det er ikke acceptabelt at holde dem sammen når den ene har bidsår af daglige bid :(
Beklager, men det er nok det som du bør gøre, og så overveje om du vil have to bure, med nye burvenner til dem begge, måske skal du finde dig en god kastrat til den bidglade tøs.
Hilsen Line Tind

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Kan de enes?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg tønker om ikke en god kastrat kan få dem til at enes. Selvfølgelig forudsat, at buret er stort nok :)
Billede

Besvar