Er hun bims??

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
von4kløver

Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Min aby-pige Udine render hele tiden efter aby-kastraten Eddie. Hun "snuser" ham bagi, og selvom han protesterer meget, så bliver hun ved...

Er der nogen der har et bud på hvorfor??

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er hun bims??

Indlæg af alatind »

Hun er måske ved at komme i brunst?
Hilsen Line Tind

korgaard

Re: Er hun bims??

Indlæg af korgaard »

Hun kunne måske godt tænke sig en lille date med ham :lol:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Er hun bims??

Indlæg af Lina »

brunst ku godt være sandsynligt. Jeg har haft et par stykker, der mildest talt blev øretæveindbydende når de kom i brunst... var der ingen kastrat, så rendte de istedet og 'voldtog' alt andet med en puls.... jeg havde endda en der brillede med den opførsel fra hun var 5 uger gammel.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Mikkedulle

Re: Er hun bims??

Indlæg af Mikkedulle »

Gumle har nogle gange 3-5 dobbelt så store damer efter sig. Heldigvis har jeg lavet nogle gemmesteder, så han kan få fred :lol:

von4kløver

Re: Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Hehe... tak for svarene :D

Måske undersøger hun bare kvaliteterne :lol: :roll:

von4kløver

Re: Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Hm, hun bliver ved... Så lang tid varer brunsten da ikke??

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er hun bims??

Indlæg af alatind »

Det er set før at hunner kan brunste i en uge eller to...eller ihvertfald rende rundt som om de er i brunst. De går rundt og brummer og lægger op til de andre i buret.
Hvad årsagen er ved jeg ikke, men der har ikke været noget andet galt i de tilfælde jeg kender til, og det er gået over igen...dem jeg hørt om har været fuldvoksne hunner.
Dog kan de samme hunner godt gentage den "lange brunst", så det er jo nok noget hormonel forstyrrelse...jeg ville vente og se om det går over, hvis ikke der er desideret uvenskab.
Hilsen Line Tind

von4kløver

Re: Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Ok -jeg ser tiden an....

Der er nemlig ikke slåskampe, mere hvinen og piveri fra Eddies side :roll:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er hun bims??

Indlæg af alatind »

Jeg tænker lige på om det kan være noget mobning af en slags..altså om der vitterlig er snak om en jagen rundt med ham..på kanten til at blive uvenskab..
Hvis hun er meget overlegen og han bliver jagtet meget (og det fortsætter, og ikke er brunst)..så ville jeg nok tænke videre, altså om der en nogen der er syge, har smerter el lign...men det er jo så svært når man ikke kan se eller kender dyrene.
Jeg håber det går over...
Hilsen Line Tind

von4kløver

Re: Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Den anden dag satte vi Udine sammen med min brunstige kastrat Willy i løbegården. Så kunne hun lære at være den der blev jagtet.... Og jeg håbede så på at hun ville være sødere ved Eddie -men det holdt kun en dags tid :lol:

Her i februar har jeg 2 kastrater mere der er klar til at gå med damer -så må jeg prøve at rykke lidt rundt... For Udine er ret dominant, det er helt klart hende der har bukserne på :lol: :lol:

von sortfod

Re: Er hun bims??

Indlæg af von sortfod »

Jeg vil ikke kalde hende bims eller tro der er noget i vejen med hende.

Men hvis han ikke siger fra er han jo lidt selv skyld i det. Så måske som du selv er inde på skulle finde en anden som ikke finder sig i det.

Marsvin er ligesom mennesker og kan have skøre vaner. Jeg har en kastrat når han får nye langhåret damer i hans flok er en del af hans dominans ritual at han til og starte med hiver totter ud af dem indtil de ligesom har fattet at han bestemmer.

Jeg har også haft en kastrat som virkelig var en tøs så der valgte alle mine skinnybærer hunner han gik med og plukke ham ret så kraftigt så han var halv skallet....
Så han måtte flyttes.

Marsvin har nogle gange mange underlige vaner

von4kløver

Re: Er hun bims??

Indlæg af von4kløver »

Åh nej hvor skægt... Tænkt at han skulle ordne fritsen inden de kunne blive venner :lol:

Besvar