Hyggelig adfærd

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Ines

Re: Hyggelig adfærd

Indlæg af Ines »

Marsvin skrev:Det er ikke særligt smart at have en han og hun i den alder gående sammen. Hunnen er ikke udvokset nok til at skulle have et kuld, men det kommer hun jo så nok til alligevel!!!
Han er kastrat!!

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Hyggelig adfærd

Indlæg af Marsvin »

Det er så en meget ung kastrat. Man venter normalt til at de er ældre og mere udvoksede før de bliver kastreret.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

von sortfod

Re: Hyggelig adfærd

Indlæg af von sortfod »

Marsvin skrev:Det er så en meget ung kastrat. Man venter normalt til at de er ældre og mere udvoksede før de bliver kastreret.
Ja men der er nogle som råder til og kasteret allerede ved 2 mdr. alderen osv. Og med stor succes. Og så kan man jo synes om det eller ej.

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Hyggelig adfærd

Indlæg af NannaJ »

Nej, det har jeg ikke prøvet.
Men det lyder sødt. (:

Som regel når mine får grønt og der er agurk (som er en af deres klare favoritter) i blandt,
så er det delt i tre stykker så de kan få et hver, men straks smider de det stykke som de har i munden,
- for at nakke et af de andres stykker. :D
:marsvin

Mikkedulle

Re: Hyggelig adfærd

Indlæg af Mikkedulle »

von sortfod skrev:
Marsvin skrev:Det er så en meget ung kastrat. Man venter normalt til at de er ældre og mere udvoksede før de bliver kastreret.
Ja men der er nogle som råder til og kasteret allerede ved 2 mdr. alderen osv. Og med stor succes. Og så kan man jo synes om det eller ej.
Jeg har et marsvin herhjemme som blev kastreret i ca. den alder inden vi købte ham. Vi mistænker at det er det, der har gjort, at han nu ikke er udvokset helt og kan have problemer med det ene ben. Det vil jeg ikke ønske for andre små marsvin, så derfor ville jeg aldrig gøre det i den alder.

Besvar