Marsvin, der lyder som en fugl

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Tesser

Re: Marsvin, der lyder som en fugl

Indlæg af Tesser »

Mine mutter sige også sådan nogle gange.. Mest omkring aften/natte tid.. Og syntes faktisk selv det lyder lidt illevarslende.. Alle marsvinene stivner inkl. den der synger, dog synger den stadig og står bare som en statue med en højtaler i.. Det er ufattelig skræmmende når det sker, for så er der overhovedet ikke andre lyde i huset, end lige denne.. Selv hunden stivner faktisk! :/ :mozilla_surprised: :hva

Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Re: Marsvin, der lyder som en fugl

Indlæg af Mabitha »

Jeg har også haft ialt 3 marsvin før, som endda boede hos mig på mir værelse og hørte aldrig noget sådant, men Miel, min yngste han (jeg er 90% sikker på, at det er ham), begyndte på det for måske en 2 mdr. siden og har gjort det en del gange. Det er også i de tidlige natttimer, at jeg hører ham, hvis jeg fx sidder stille ved computeren i værelset ved siden af - det er dog ikke så højt i volumen, som jeg forstår, at andre oplever det... Jeg er dog i tvivl om det med, at årsagen skulle være fare, for udover tandproblemer har de sidste mange måneder været ret stille herhjemme - de har efterhånden endda næsten vænnet sig til min mand (har også snart haft dem et år..! :roll: ), men sært, d├®t der det!!
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

lismo

Re: Marsvin, der lyder som en fugl

Indlæg af lismo »

min den ene gjorde det her i nat! Og jeg vidste bare IKKE hvad der skete -- jeg har haft dem i et par måneder og det er første gang jeg hører d├®n lyd.

Det var meget meget højt og det vækkede både mig og kæresten flere gange.

Til sidst kig jeg ind og hentede det håndklæde jeg har dem i når jeg sidder med dem på skødet. Hun lagde sig i håndklædet og så hørte vi ikke mere til hende. Måske det bare var tilfældigt.

Ambrosine

Re: Marsvin, der lyder som en fugl

Indlæg af Ambrosine »

Jeg har også en "fugl" blant mine marsvin, men har ikke klart å finne ut av hvem det er. Sangen har jeg hørt i sene kveldstimer og jeg trodde det kunne være et dyr i nød. Lyden stanser med en gang jeg setter en fot i trappen.

En svensk oppdretter har tatt opp lyden av sine og observert sangeren på nært hold:
http://oopsmarsvin.se/689a1011-430b-46d ... 38-29.html

lismo

Re: Marsvin, der lyder som en fugl

Indlæg af lismo »

Min den ene sagde det igen her til morgen omkring kl 3.30 -4.00 Og har fundet ud af, at det kun sker når ├®n af dem er i løbetid.

Besvar