Er det normalt?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Nadia

Re: Er det normalt?

Indlæg af Nadia »

von sortfod skrev:Billederne er godt nok små, og når man klikker dem op i større størrelse bliver de lidt sløret.

Men det kunne godt se ud som om de er hver deres køn. Men er langt fra sikker
Det er samme marsvin på alle billederne :) Hvis der skulle være en tvivl.

von sortfod

Re: Er det normalt?

Indlæg af von sortfod »

ok.. det ligner en han i hvertfald på nogle af billederne

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er det normalt?

Indlæg af alatind »

Du brude kunne trykke en penis ud hvis der er en...hehe...ellers burde der være en revne i tissetøjet, altså der hvor en tissemand ville komme ud er der bare et rundt hul, og hos en hun er der en lille revne....hvis det kan bruges til noget :)
Hilsen Line Tind

Nadia

Re: Er det normalt?

Indlæg af Nadia »

alatind skrev:Du brude kunne trykke en penis ud hvis der er en...hehe...ellers burde der være en revne i tissetøjet, altså der hvor en tissemand ville komme ud er der bare et rundt hul, og hos en hun er der en lille revne....hvis det kan bruges til noget :)
Det kan det ihvertfald! "Hun" mangler netop det der "kryds/revne" hvis man kan kalde det det, altså det der udgør forhuden må det blive. Og jeg kan ikke trykke penis ud.
Men hold fast hun rykker med den num's, præcis som hun var en han.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er det normalt?

Indlæg af alatind »

Altså hvis hun er en hun, så må hendes adfærd næsten skyldes at hun er i brunst...så burde det stilne af i løbet af et døgns tid...
Hvis hun er en han, så burde det også stilne af, hvis hendes brumseri er pga at den anden er i brunst...men en han vil altid være lidt på dupperne, så der må han næsten være brummende jævnligt.
Men det er ikke holdbart at have dem gående sammen på baggrund af deres opførsel alene, du bliver nødt til at få dem kønsbestemt 100 %...er der ingen i nærheden af dig som kan komme og kigge dem efter?
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Er det normalt?

Indlæg af Kjelin »

Jeg synes hun ligner en helt normal hun??

Penis er ret tydelig på voksne hanmarsvin, hvor gammel er dit marsvin?
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Nadia

Re: Er det normalt?

Indlæg af Nadia »

alatind skrev:Altså hvis hun er en hun, så må hendes adfærd næsten skyldes at hun er i brunst...så burde det stilne af i løbet af et døgns tid...
Hvis hun er en han, så burde det også stilne af, hvis hendes brumseri er pga at den anden er i brunst...men en han vil altid være lidt på dupperne, så der må han næsten være brummende jævnligt.
Men det er ikke holdbart at have dem gående sammen på baggrund af deres opførsel alene, du bliver nødt til at få dem kønsbestemt 100 %...er der ingen i nærheden af dig som kan komme og kigge dem efter?
Jeg er helt enig, man skal passe meget på, og nej man skal ikke lade dem gå sammen hvis man ikke er 100% sikker. Men hun kom først i brunst idag, og sidste gang, varede det kun 1 dag, og på daværende tidspunkt, efter at havde hørt det var normalt nok at hunner kunne brumme, var jeg jo helt sikker. Det er først idag jeg kom i tvivl igen, og der har de ikke gået sammen efter hun begyndte at brumme. MEN efter jævntlige tjek idag, er jeg 100% sikker. Jeg har studeret flere billeder her til aften, og hun mangler altså "pladsen" til penissen.
Jeg ved ikke om jeg har nogen i nærheden af mig, men hun er jo købt ved en opdrætter som var sikker på hun var en hun, og hun har jo i princippet ikke skiftet udseende, kun opførsel.

Nadia

Re: Er det normalt?

Indlæg af Nadia »

Kjelin skrev:Jeg synes hun ligner en helt normal hun??

Penis er ret tydelig på voksne hanmarsvin, hvor gammel er dit marsvin?
Hun er ca. 8 uger gammel, men jeg synes jo stadig at jeg ingen problemer har haft med at se kønnene på nyfødte unger. Hende her ser altså bare lidt speciel ud, ihvertfald i mine øjne.

Houmann

Re: Er det normalt?

Indlæg af Houmann »

Hvis hun er 8 uger gammel på billederne, så ligner det en hun. En han ville helt tydeligt have kugler på det tidspunkt. Medmindre det da er en hermafrodit du har fået ? :wink: Det kan jo være meget vanskeligt at vurdere ud fra billeder, så det kunne nok være en god id├® at køre forbi en dygtig opdrætter.

Nadia

Re: Er det normalt?

Indlæg af Nadia »

Houmann skrev:Hvis hun er 8 uger gammel på billederne, så ligner det en hun. En han ville helt tydeligt have kugler på det tidspunkt. Medmindre det da er en hermafrodit du har fået ? :wink: Det kan jo være meget vanskeligt at vurdere ud fra billeder, så det kunne nok være en god id├® at køre forbi en dygtig opdrætter.
Men jeg ville jo stadig mene at man burde kunne trykke penis ud, selvom det er en hermafrodit :) Men det er selvfølgelig altid bedst at være på den sikre side :)

von_fancy

Re: Er det normalt?

Indlæg af von_fancy »

Hermafrodit er så vidt jeg ved heller ikke noget der forekommer specielt ofte, så mit gæt ville være en hun.
Men hvis der bor en opdrætter i nærheden er der jo altid mulighed for lige at få et mere trænet øje til at kigge køn :)

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Er det normalt?

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Syntes personligt at de ligner piger. :)
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Besvar