putter de eller?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Marizzle

putter de eller?

Indlæg af Marizzle »

Hej Alle :)


Jeg har 2 dejlige svin som går sammen. En kastrat og en hun. Hannen, Butters, er kastreret, og har tidligere gået alene. og pigen er en smååååk langhåret pige, men jeg synes hun er meget forsigtig og stille. Selvom hun er den første til at popcorne og skrige vildt når hun kan høre at der kommer grønt osv.
Nå ..anyways. Jeg har funderet længe over deres adfærd når de er sammen. Hannen brummer rigtig mange i løbet af dagen, og laver den der numsedans, og så skriiiiger hun op og sådan kan de godt fortsætte. Så løber de efter hinanden osv. Hvad går det der brumme noget ud på?
Iøvrigt, når jeg har dem oppe sammen, forsøger de tit at stikke hovedet ned under hinanden. som om de forsøger at gemme sig.. andre gange skændtes de lidt om hvor de skal ligge osv. iøvrigt, dufter hannen meget til hende, og nogle gange napper de hinanden, og sådan .. De snakker også tit, og leger rundt i buret, og snakker og gufler løs når de er oppe. Men hvad betyder de små ting d├®r?

Hilsen, en meget nysgerrig mutteejer :D

Mikkedulle

Re: putter de eller?

Indlæg af Mikkedulle »

Jeg er sikker på ├®n ting; Når han brummer og laver den såkaldte numsedans, er han i brunst :lol: Selvom han er kastreret forsvinder "lysten" jo ikke helt :wink: Sådan er Gumle også nogle gange - eller 1 gang om året :lol: -, der er ikke så meget at gøre ved det. Har haft en han ved navn Johnson, der også var sådan. Jagtede de små damer og blev så til sidst sat på plads :lol:

von sortfod

Re: putter de eller?

Indlæg af von sortfod »

Hanner kommer ikke i brunst. De er bare altid trængende....

Mikkedulle

Re: putter de eller?

Indlæg af Mikkedulle »

Tænkte det var det eneste ord der ligesom beskrev det. Kunne nemlig ikke finde andet der passede ^^'

Mikkedulle

Re: putter de eller?

Indlæg af Mikkedulle »

Mikkedulle skrev:Jeg er sikker på ├®n ting; Når han brummer og laver den såkaldte numsedans, er han har er bare trængende, eller hvad man kalder det :lol: Selvom han er kastreret forsvinder "lysten" jo ikke helt :wink: Sådan er Gumle også nogle gange - eller 1 gang om året :lol: -, der er ikke så meget at gøre ved det. Har haft en han ved navn Johnson, der også var sådan. Jagtede de små damer og blev så til sidst sat på plads :lol:

Marizzle

Re: putter de eller?

Indlæg af Marizzle »

hahaha fantastisk. Stakkels lillepige ..de må da få spat de kære hunner?
hæhæ. Nå men så fik jeg d├®t afklaret. tænkte nok det havde noget med enten brunst eller dominans eller noget at gøre.
MEN - hvad så med det der med at de stikker hovedet ind under hinanden?

Besvar