tam

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
farm-svendsen

tam

Indlæg af farm-svendsen »

ligger det i generne om et marsvin bliver tam eller???

fik et kuld unger på min amanda i foråret og ungerne var tamme og kælende fra de blev født...

så fik musse mut et kuld unger (moren var købt i dyrhandel og ikke tam) og de unger var meget sværre at gøre tamme og håndvante..

så her for 1 måneds tid siden fik muggi en unge (vidste ik hun var drægtig) og denne unge er krop umulig at gøre tam... har nussset og kælet med den fra da jeg opdagede den :D men den er virkelig vild og springer væk hvis den får den mindste mulighed for det....moren er heller ikke særlig tam...har arbejdet med hende i 2 måneder nu...

kan det ligge i generne? nogend er har erfaring med hvad jeg kan gøre....
amanda er den hvid brune hvivl og mor og unge er brune/sort/hvid
Billede
mor og unge
Billede
unge en dreng
Billede
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: tam

Indlæg af Lina »

Jeg tror det er både og, hvis du kan følge mig.

Både at generne giver et godt temperament, men osse at ungerne ser hvordan mor (og andre voksne) reagere på hænder.

Hvis jeg f.ex. har en hun, der bare er superhys mht. håndtering, så tænker jeg altså extra om hun skal have et kuld - for er hun 'for meget', så vil jeg ikke have at hun skal lære ungerne at det er sådan man gør.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

farm-svendsen

Re: tam

Indlæg af farm-svendsen »

jeg vil lige skynde mig at sige denne hun skulle aldrig have unger..har ingen hanner... men 7 uger efter jeg havde købt hende i en dyrhandel ja så var der en unge i buret...jeg havde hverken kunne se eller mærke på hende at hun var drægtig... opdagede jo først ungen næste dag :doubt:

jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med disse to...moren var bevet meget mere rolig omkring mig og kaldte da også på mig men nu vil hun slet ikke røres...hun passer på sin lille dreng...amanda der gå hos den er sød og kælende hun står op af glasset og skal kløes....

Besvar