Kan et marsvin være deprimeret?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Charlotte86

Re: Kan et marsvin være deprimeret?

Indlæg af Charlotte86 »

von sortfod skrev:Enten skal han ha en ven eller også skal han kastereres.

Der er for og imod for begge dele....
Nu har jeg ikke haft marsvin udover da jeg var lille og så de sidste 4 år, men vil mene at man godt kan finde en gylden middelvej :)
Hvis så mange ting taler imod kastration (hans alder, kondition m.m.) og han med stor sandsynlighed dør af det, så vil jeg hellere sætte andre tiltag ind. Ekstra nus hos os hvilket han ELSKER og så fortsætte med opdelt løbegård hvor han på den måde kan være sammen med tøserne.
At give ham en ny ven er ikke en mulighed da kæresten og jeg har aftalt at vi skal have kat den dag vi ikke længere har marsvin. Skal han have en ny ven skal det jo være en unge og hvad så når han dør? Så skal jeg ud og skaffe en ny unge og sådan kan man jo fortsætte... Jeg elsker marsvin, men min fremtid indeholder børn og 1-2 katte :) Ved godt mange mener at man godt kan have kat og marsvin samtidig, og det kan man da med garanti også, men det er ikke en mulighed for os...

Har holdt ekstra øje med ham de seneste dage og han spiser fortsat ikke så meget grønt, men til gengæld spiser han godt af tørfoder og hø, og drikker også godt. Og når han er begyndt at kalde har vi taget ham op til nus hos mig, hvor han har puttet og snakket helt vildt. Og når han så er kommet ned i sit bur igen er han gået ind i sit hus for at sove. Så hvis det bare er det der skal til før han er tilfreds, jamen så er det bare det vi gør :)

Besvar