To brødre sammen hvor længe?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
LovelyLilac
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 09:04
Geografisk sted: Skovlunde

To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af LovelyLilac »

To brødre burde jo sagtens kunne gå sammen, men hvad sker der, hvis den ene får lov at komme på damebesøg?

Bliver de så lige så tossede i hovedet som man ser det hos visse andre pattedyr af hankøn :- eller kan en "avlshan" godt finde ud af at fortsætte kammeratskabet med sin bror uden at de slås?
Hilsen Maja - og mutterne Omega og Holger, Bob + Sus

von_fancy

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af von_fancy »

To brødre kan ikke altid gå sammen. Nogen kan.
Om de kan enes igen efter damebesøg er der ingen garanti for. Igen nogen kan, mens andre ikke vil bagefter, så det er ikke til at sige.

LovelyLilac
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 09:04
Geografisk sted: Skovlunde

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af LovelyLilac »

Okay. Ved godt man ikke kan generalisere... men alligevel :wink: kan det eventuelt også lade sig gøre at begge brødre
tager på damebesøg?

Er der nogen der har positive erfaringer med det?
Hilsen Maja - og mutterne Omega og Holger, Bob + Sus

von sortfod

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af von sortfod »

som oftes kan hanner ikke gå sammen igen efter de har været på dame besøg. De lugter jo af hun og er vant til at gå med en hun, og så når de lukkedes sammen igen så forstår de altså ikke lige at det nu er en han

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af LenePi »

Men det KAN lade sig gøre.. Jeg har 3 drenge til at gå sammen, og det går fint oxo selv om de er lige ved siden af hunnerne.. Men tror oxo jeg har været utrolig heldig..
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af alatind »

Du skal på ingen måde regne med at de vil kunne enes efter damebesøg. Som andre skriver så dufter de af dame når de skal sammensættes igen, og det vil ofte ende med at de ikke kan enes. Dette er tilfældet uanset om det er en han eller begge som har gået med hun...
Det er ikke lykkedes for mig ihvertfald. Jeg tror det er de færreste som har haft held med det.
Og selvom der skulle være nogen som har det, og som nævner det her, så vil jeg vove at sige at der er mange gange flere som ikke har haft held med det.
Men alt har jo undtagelser, så det kan du jo også være heldig at opleve, men jeg ville uden tvivl have to bure klar i det tilfælde, samt have gjort op med mig selv at det er en sandsynlig mulighed at ende med to alenehanner...
Hilsen Line Tind

LovelyLilac
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 09:04
Geografisk sted: Skovlunde

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af LovelyLilac »

Tak for jeres svar. Har ikke haft hanner tidligere, så er noget uerfaren mht. til hvordan deres
hormoner påvirker dem :)
Det er ikke altafgørende for mig, at de kan gå sammen efterfølgende. Tænkte bare det ville være hyggeligt for dem
at have en burkammerat...
Jeg vejrer stemningen til den tid, og sørger for at have hver sin "lejlighed" klar til dem begge.
Hilsen Maja - og mutterne Omega og Holger, Bob + Sus

hosea

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af hosea »

Jeg synes heller ikke at have haft det store held med at få hanner til at gå sammen igen.

Men hvad med at prøve at vaske dem, eller spraye dem med frontline lige inden de sættes sammen på ny, så lugter de mere ens.

Jeg har for ca. en måned siden sat en 2 år gammel han og hans 5 år gamle far sammen, og det går bedre nu end i starten, men det sker stadig at de tager sig en tur og de har af og til nye, men dog ikke alvorlige skrammer. Jeg har ikke givet op endnu, men selv om de begge har meget gode og tålmodige temperamenter er det ikke nemt. Jeg ville bestemt ikke forsøge med to meget dominerende hanner.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af Kjelin »

Jeg har kun haft en enkelt han som altid uden problemer kunne gå med andre hanner(dog ikke altid den anden han kunne det samme, så det handler om at være heldig at finde nogen der kan sammen), selv efter han havde været på damebesøg, og han er en del af LenePi's hangruppe nu :D
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Møffemor
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 123
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 18:16

Re: To brødre sammen hvor længe?

Indlæg af Møffemor »

Jeg havde to hanner som gik fint sammen i et år,selvom de gik ved siden af hunner,men fra den ene dag til den anden var det slut og de kunne ikke forliges mere,så sådan kan det desværre også gå :cry:

Besvar