Mine marsvin?

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
sponkey

Mine marsvin?

Indlæg af sponkey »

Hej, Mine marsvine bider tænder sammen når jeg sidder med dem, og de klapre vist også for de laver sådan nogle lyde med tænderne. Den ældste især(1år) gør rigtig meget. Også har jeg et andet lille spg. det er om at mit yngste marsvin har 2 patter og de er faktisk ret synlige og hun har en lidt pære formet krop? Er bekymret, er hun mon blevet parret :( men de begge to er hunner og det er over 2 måneder siden jeg købte dem. Og mit ældste marsvin kan være mega sur, så jeg kan ikke se på dens køn(bare for at tjekke om det en han/hun) eller klippe neglene eller vaske den ordentlig.. :(

von_fancy

Re: Mine marsvin?

Indlæg af von_fancy »

Klapren med tænderne betyder som oftest at de ikke kan lide det der sker eller at de er bange. Nogle gør det dog også, som om det er en vane eller noget.
Du kan ikke rigtigt definere eventuel drægtighed ud fra patter og pæreformet. Hvis det er mere end 10 uger siden du fik dem, og de er samme køn, så er hun nok næppe drægtig, da de kun går drægtige i 10 uger.
Uanset hvor sur hun kan blive, så skal det ikke kunne afholde dig fra at vende bunden i vejret på hende og tjekke køn og klippe kløer på hende. Kloklipning skal jo gøres, så må man bare finde en måde der duer. Man skal ikke bare lade være fordi hun ikke bryder sig om det.

Men få tjekket om dine to dyr er ens i kønsdelene. Med deres alder, så vil det jo ikke være svært at se om der er nogle kugler eller ej :wink:

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Mine marsvin?

Indlæg af Kjelin »

Hvor bor du henne af i landet, måske nogle herindefra kan hjælpe dig med at tjekke dine dyr og vise hvordan du nemmest klipper neglene :)
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar