Hvad er det der rør sig i dem ??

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Jeanette

Hvad er det der rør sig i dem ??

Indlæg af Jeanette »

Da jeg ville lave det mit sove-alrum i stand, (nyt gulv, male vægge), som nogle af mine mutter bor i, skulle min kæreste passe to, Kikki og Rosa, som gik fint sammen uden gnidninger, i et bur. Hjemme hos ham boede de i en stor løbegård og han fortæller, at når Rosa lå og tog en slapper kunne Kikki gå hen til hende og bare stå der, hvorefter Rosa løb væk med et hvin. Det samme kunne ske når Rosa spiste ved madskålen. Gav han dem en halv rødbede hver, tog Kikki sommetider begge rødbedestykkerne hen til sig selv; men der kunne Rosa alligevel godt forsvare sig, hun gik hen til Kikki, slog med hovedet af hende, tog sit stykke og gik. Rosa jog da også Kikki væk når hendes dominans-brummen blev for meget. Jeg tog så en hun, Sila, med derud for at se om ikke jeg kunne forene hende med Kikki og Rosa. Først satte jeg dem sammen i et udendørs bur, med en trådnet-skillevæg mellem de to og så Sila, Rosa blev først stiktosset, rejste børster ad Sila og for rundt efter Kikki, men så faldt de allesammen til ro, og gik fredeligt sammen hele dagen, - med trådnet. Da de kom ind om aftenen kom Kikki og Rosa ned i løbegården, og nu fes Rosa rasende rundt efter Kikki, så jeg måtte fjerne hende og lade Rosa gå i løbegården alene. Det udendørs bur havde jeg taget ind i stuen og her gik Sila, jeg satte skillehegn i og satte Rosa ned på den anden side og hende og Sila snusede til hinanden og så ud til kunne vældig godt sammen, de lå sammen på hver side af hegnet og hyggede. Fint, tænkte jeg, de skal bo i samme bur derhjemme; De kunne også godt fredeligt spise hø sammen, men kom de for tæt på hinanden begyndte de at klapre tænder, brumme og gå sidelæns. Nu bor de hver for sig, til jeg finder ud af noget... :roll:

Besvar