DMK; Ansøgning om opdrætter navn

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Indlægaf Toffemis skrevet man 24. mar 2008 09:34

Lina skrev:I princippet ja. Men sender du et kuld ind på f.ex. 5 unger, der alle hedder Toffemis- først, så ved jeg ikke om stambogskontoret slår hælene i.

ok. tak (og undskyld jeg sådan blander mig)

det må jeg jo så se på når jeg får mit første kuld... :)
Toffemis

Indlægaf Lina skrevet man 24. mar 2008 09:37

nejnej, du skal skam ikke undskylde :D

Hvis man ikke spørger, så får man jo heller ikke noget at vide... og jeg kan godt huske hvor mange spørgsmål jeg selv havde, dengang jeg var spritny. Dengang var man ikke så heldig at have fora, som de kører nu om dage... der var så nogen spredte yahoo-grupper. De var som sådan ok, men det blev meget hurtigt uoverskueligt at hitte rede i forskellige diskussioner.
Billede Billede Billede Billede Billede
Save the earth - it's the only planet with chocolate!
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Vestegnen

Indlægaf Rollo skrevet man 24. mar 2008 11:36

Jeg mente mere om man ikke får svar på sin ansøgning? Altså at den er modtaget?

Ungerne skal nu ha' stamtavler, så må de nøjes med et enkelt navn ;)
Billede
Brugeravatar
Rollo
Afhængig af mutterne :-)

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf von_fancy skrevet man 24. mar 2008 11:44

Krogens skrev:Jeg mente mere om man ikke får svar på sin ansøgning? Altså at den er modtaget?

Tror jeg ikke du skal regne med. Mener ikke min mor fik noget svar da hun ansøgte.
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy
Mutteforumjunkie :-)

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Minuet skrevet man 24. mar 2008 12:44

Toffemis skrev:
Minuet skrev:
Minuet skrev:
Toffemis skrev:jeg bryder lige ind :)

Vil det så sige at jeg ikke må kalde mine dyr Toffemis' krussedulle-kim eksempelvis før jeg har været hele baduljen igennem???

jep :)

Du kan kun give dem ET navn (hvis du ER medlem af DMK) - dvs. "Lotte" eller med bindestreg "Lise-lotte" men ikke 2 navne eller noget med opdrætternavn ;)

ok... tak.

lyder fornuftigt nu :)

hm... vil det så sige de gerne må hedde Toffemis-Trine?

Jeg tvivler ærligt på, at stambogskonteret vil godkende andet end ét navn som står sådan.
På den anden side - hvorfor er det så vigtigt? de bliver jo ikke "mere værd" af at der står opdrætternavn på ;) Altså forstå mig ret :)
Billede
Mette Christensen
Avl af sjove kæledyr med/uden hvirvler & CH-TEDDY
Målet er chokolade satin MED/uden hvirvler.
Medlem af DMK
Minuet
Har styr på mutterne :-)

Geografisk sted: Vorbasse

Indlægaf Toffemis skrevet man 24. mar 2008 12:53

jeg forstår dig godt, minuet :D
Men det vil bare være rart at man nemt kan se opdrætteren ud fra navnet, både for evt købere, både købt fra mig og evt videre salg... Og så er det da sjovt for opdrætteren (mig) at kunne skrive sit navn på de dyr man avler, og tænker meget og vurderer før man starter en parring....

Men det er selvfølgelig klart der skal være en fordel ved at få opdrætternavn... Men derfor er det alligevel lidt øv at man skal vente hele 4 måneder før man kan ansøge om navnet... (jeg kan godt forstå det med at det skal godkendes)

forstod jeg rigtgt at man skal komme med 3 forskellige forslag når man ansøger???
Toffemis

Indlægaf von_fancy skrevet man 24. mar 2008 12:57

Ja, 3 forskellige forslag og huske at skrive om det er som for- eller efternavn.

Reglen med 4 og 6 mdr. synes jeg er god, af den årsag at man en overgang så mange der kom ind i DMK, søgte opdrætternavn og købte en masse dyr. Et par måneder efter hørte man ikke mere til dem. På den her måde har man lige nogle ekstra måneder til at finde ud af HVAD man vil avle, man får tid til at evt. at kigge forbi en udstilling og man er ovre de periode hvor alt bare er nyt og sjovt - så er der lidt større sandsynlighed for man ved hvad man gør og at man har gennemtænkt det..
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy

Indlægaf Toffemis skrevet man 24. mar 2008 13:02

von_fancy skrev:Ja, 3 forskellige forslag og huske at skrive om det er som for- eller efternavn.

Reglen med 4 og 6 mdr. synes jeg er god, af den årsag at man en overgang så mange der kom ind i DMK, søgte opdrætternavn og købte en masse dyr. Et par måneder efter hørte man ikke mere til dem. På den her måde har man lige nogle ekstra måneder til at finde ud af HVAD man vil avle, man får tid til at evt. at kigge forbi en udstilling og man er ovre de periode hvor alt bare er nyt og sjovt - så er der lidt større sandsynlighed for man ved hvad man gør og at man har gennemtænkt det..

det kan der være noget om...

bare af ren nysgerrighed.... hvad var dine (og jer andres) 3 navneforslag?
Toffemis

Indlægaf von_fancy skrevet man 24. mar 2008 13:04

Mine var;

von Fancy (efternavn)
von Beauty (efternavn)
von Speedy (efternavn)

^^ Det var navnene på de tre marsvin jeg havde på det tidspunkt, ikke vildt opfindsomt :lol:
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy

Indlægaf Rollo skrevet man 24. mar 2008 13:21

Hm okay, ville bare være rart at vide om den er modtaget, men jeg må vel bare vente og se om den kommer i AT :)

Synes også det er fint med ventetid, - jeg vil gerne ha' opdrætternavn på mine af flere grunde.
- Dels må man være lidt mere kreativ med navnene :lol: Men også fordi så kan man se hvor dyret kommer fra, kan jo være lidt praktisk ind i mellem!

Mine forslag var alle fornavne...
- Krogens
- Tellerup's
- Rollo's

Så håber på at Krogens blir godkendt, men er da lidt træls at man ikke får bare en mail med "modtaget"...
- Har også mailet dem to gange vedr. flytning, fordi jeg kunne se at da jeg fik stamtavler sidst havde de været en gang om min gamle adresse, er jo ret upraktisk :S
Billede
Brugeravatar
Rollo

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Minuet skrevet man 24. mar 2008 14:01

Krogens skrev:Hm okay, ville bare være rart at vide om den er modtaget, men jeg må vel bare vente og se om den kommer i AT :)

Synes også det er fint med ventetid, - jeg vil gerne ha' opdrætternavn på mine af flere grunde.
- Dels må man være lidt mere kreativ med navnene :lol: Men også fordi så kan man se hvor dyret kommer fra, kan jo være lidt praktisk ind i mellem!

Mine forslag var alle fornavne...
- Krogens
- Tellerup's
- Rollo's

Så håber på at Krogens blir godkendt, men er da lidt træls at man ikke får bare en mail med "modtaget"...
- Har også mailet dem to gange vedr. flytning, fordi jeg kunne se at da jeg fik stamtavler sidst havde de været en gang om min gamle adresse, er jo ret upraktisk :S

jeg har altid fået en mail retur om at den er modtaget - uanset hvem i DMK jeg har skrevet til ;)
Men ellers kan du jo ringe til dem og høre om den er modtaget hvis du ik har modtaget en mail.

Uanset hvad så vil der altid på stamtavlen stå navnet på den person, som har avlet dyret - så man kan godt se, at feks. du har avlet dyret :)
Men det kan bare ikke ses i dyrets navn på tavlen - før man har opdrætternavn.
Billede
Mette Christensen
Avl af sjove kæledyr med/uden hvirvler & CH-TEDDY
Målet er chokolade satin MED/uden hvirvler.
Medlem af DMK
Minuet

Geografisk sted: Vorbasse

Foregående

Tilbage til Hygge snak om marsvin