burløse udstillinger

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

burløse udstillinger

Indlæg af Ulla »

Hvem vil fortælle lidt om hvordan burløse udstillinger forgår, jeg har indtil nu kun deltaget i 3 udstillinger, hvor der var sat bure op. Inden jeg vil overveje om jeg skal deltage i burløse udstillinger vil jeg godt høre lidt om det.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: burløse udstillinger

Indlæg af Lina »

Jamen forskellen er den samme. Altså at alt foregår helt på samme måde. Bortset fra at der ikke er sat bure op og man selv skal opbevare dyrene i egne kasser under udstillingen. Der er så regler for hvor meget plads hvert marsvin skal have til rådighed. Det svarer ca til 3 rum i en duekasse. Det duer altså ikke at man fx har en 8er duekasse og kommer med 4 dyr, uden at have ekstra kasser med til de to der ikke er plads til. Mange bruger så foldekasser til formålet.
Man skal osse selv have spåner med til sine ekstrakasser, og som regel osse slæbe sit spåneaffald med hjem selv.
Der er nogengange hø, men som udgangspunkt skal man nok regne med at der ikke er - her kan man så spørge arrangørerne.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: burløse udstillinger

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Burløse udstillinger foregår sådan, at udstillerne selv har deres dyr stående i kasser/bure. Der er minimumskrav til størrelsen af kassen. Jeg kan ikke lige huske målene, men det svarer til tre rum i en duekasse pr marsvin. Målene står enten i invitationen eller kan findes i udstillingsreglementet. Dvs man kan godt have sine dyr gående sammen, hvis bare der er plads nok.
Hvis ikke man har duekasser, så er der nogen der bruger klapkasser (de der plastikkasser, som kan klappes sammen til næsten ingenting, og som kan fås for en rimelig pris) De kan nemlig stables med grisene i. Dem der har få marsvin tager nogen gange deres almindelige tremmebur med huse og det hele med.
Barløse udstillinger har den fordel, at dyrene ofte bliver mindre stressede, fordi de sidder lidt mere gemt af vejen, og selvfølgelig giver det meget mindre arbejde med at gøre klar til udstilling og at rydde op igen. Bagdelen ved de burløse er, at det ikke er publikumsvenligt. Der er intet at kigge på, for hverken udefrakommende tilskuere eller os selv, når dyrene sidder i kasser.
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: burløse udstillinger

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

:lol: Lina skrev samtidig med mig.
Jeg kan så oplyse, at på kreds 1's udstilling i marts, kan man godt komme af med sit affald, hvis man har klapkasser eller ekstra bure med, og der er en Balle hø til rådighed :) Spåner skal man selv have med.
Billede

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: burløse udstillinger

Indlæg af Ulla »

okay, tak for svarene, så tror jeg at jeg skal have 3 måske 4 stk med næste gang.

Besvar