Nordisk mesterskab nu i Sverige

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Annetten »

Jeg tror også vi skal varer os for at tro for meget uden at vide.

Jeg syntes det var et godt initiativ fra Sverige. Men nok fordi jeg som regel ikke tror dårligt
om "folk" til at starte med. Men sådan er jeg bare.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Så vidt jeg har forstået, så var der efter egf nogle svenskere, der på "IKKE tilladt - alle har ikke adgang" begyndte at skrive om at overtage datoen. Ikke for at holde et rigtigt nordisk med en nordisk mester-titel, men for at lave en udstilling for de nordiske lande, der var lidt mere festlig end en normal udstilling. Om det er den snak der har båret frugt, for der var da flere der meldte sig på banen, og om det er det der skal ske ved jeg ikke, men hvis jeg var svensker ville jeg også være skuffet, og måske have meldt mig til at være med til at lave en udstilling. Mange har sikkert planlagt deres kuld efter nordisk, så de har juniordyr, taget fri den weekend osv., så jeg forstår dem godt.
Billede

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Perlas »

jeg har os forstået det som Rikke, det var ihvertfald det der blev skrevet på diverse svenskeres facebookprofil ... og jeg synes det er et godt initiativ når det nu er som det er i DMK ... selv om jeg fint klarer mig uden at skulle udstille i Sverige mere ...
Tine
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Marsvin »

SMF meddeler direkte at de afholder NM.

"NM i Hässleholm

2011-07-29

NM i Danmark ├ñr inst├ñllt. Ist├ñllet arrangerar SMF Sydv├ñst NM i år. NM kommer att hållas samma helg som det var t├ñnkt i Danmark, d.v.s. 17-18/9.

Utst├ñllningen kommer att vara i Qpoolen i H├ñssleholm. Boende bokar var och en på PeTvå ├ñven det i H├ñssleholm. Det ├ñr reserverat 24 st 8 b├ñddsrum så det ├ñr ca 192st s├ñngplatser. Bor man 3 eller fler per rum blir det ca 210kr/natt/pers. Kontakt till PeTvå: 0451-14200 samt info@petva.se

Fullst├ñndig annons kommer så fort vi vet mer om domarna."

Det Nordiske samarbejde er hermed nedlagt!!! Hvem mon har fået svenskerne på den ide? Dem der vil bibeholde DMK eller dem der vil stifte en ny forening?
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Marsvin »

Der er reserveret 24 rum med 8 personer i hvert rum. Bor man 3 eller flere så koster det KUN ca. 174,- danske kroner pr. overnatning (plus vekslegebyr) for hver person. Velbekommen.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Houmann

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Houmann »

Jeg har heller intet problem med at Sverige overtager at afholde NM, hvis det er aftalt med DMK, som jo skulle have stået for arrangementet.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Marsvin »

Houmann skrev:Jeg har heller intet problem med at Sverige overtager at afholde NM, hvis det er aftalt med DMK, som jo skulle have stået for arrangementet.
Det kan IKKE aftales med DMK da der kun er en skyggebestyrelse. Derfor kan de IKKE overgive NM til nogen andre. At SMF så påstår de afholder NM må stå for egen regning, da DMK IKKE på nogen måde kan give tilladelse til det!!! Før der er valgt en bestyrelse og der IKKE bliver stillet mistillid til den, som det skete sidste gang på den ekstraordinære GF. Mon ikke snart det går op for medlemmerne at der er nogen der gør rigtigt meget for at skade DMK??? Samtidig med at de vil stifte en ny forening, som i henhold til DMK's paragraffer direkte modarbejder DMK og derfor kommer ind under ┬º33 (Eksklusion).
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af alatind »

Mon det kan hænge sådan sammen at hvis NM aflyses af et land, og det står direkte på hjemmesiden at det er aflyst, så andre lande må snuppe den, uden at det egentlig behøver at blive aftalt med den kub som aflyser?
Jeg tænker at svenskerne vel har deres på det rene, eller det vil jeg da mene var mest sandsynligt....
Hilsen Line Tind

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Saturn »

Min personlige holdning er, at hvis Danmark ikke kan afholde NM, så er det da super at andre vil tage over. Man kan selvfølgelig hænge sig i regler, men regler burde ikke hindre hvad der er godt/sjovt mv. for udstillingstrængende marsvineejere. ... og når man nu ikke kan finde nogle regler :doubt:
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Miss Sofie »

Saturn skrev:Min personlige holdning er, at hvis Danmark ikke kan afholde NM, så er det da super at andre vil tage over. Man kan selvfølgelig hænge sig i regler, men regler burde ikke hindre hvad der er godt/sjovt mv. for udstillingstrængende marsvineejere. ... og når man nu ikke kan finde nogle regler :doubt:
Helt enig :)
Sofie
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Marsvin »

Jeg skal se om jeg kan finde noget af det gamle materiale, men det er ikke sikkert da det som sagt er mange år siden.

Serveren vil svare langsomt imens den søger efter gamle dokumenter.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Saturn »

Så fik jeg lige set, at Anne Iversen skal være børnedyrsdommer til NM.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Annetten »

Taaaark for kaffe =D> . (ironisk)

Siri
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 921
Tilmeldt: lør 6. mar 2004 15:02
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Siri »

I udgangspunktet er jeg ening i at SMK skal være frie til at arrangere og afholde alle de udstillinger, de har lyst til, og pointen om at mange sikker allerede har planlagt weekenden og taget fri fra arbejde/uddannelse/familiære pligter/hvad ved jeg, er væsentlig. Det er trods alt ved at nærme sig den tid...
På den anden side virker det for mig som om man ikke vil acceptere, at krisen i DMK betyder, at DMK ikke kan afholde NM, hvorfor der bare ikke bliver noget NM i år. Måske overfortolker jeg, men jeg synes egentlig, at man som forening (uanset nationalitet eller mangel på samme) bør anerkende det svære i den situation, DMK er i, og eventuelt tilbyde sin hjælp, hvis det er muligt, frem for at løbe upåvirket videre.
Det jeg mener er, at jeg synes SMK skal/skulle have kaldt deres udstilling noget andet end 'NM'/'Nordiske Mesterskaber' - f.eks. 'Uofficielle Nordiske Mesterskaber', 'Nordisk Årsudstilling' eller 'Finsk-Skandinavisk Mesterskab'.
VH Mig og Pullerne

PS. Jeg bruger størrelse 40 i sko (tror jeg nok)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Nordisk mesterskab nu i Sverige

Indlæg af Lina »

jeg har som sådan ikke noget imod at sverige afholder den.. eller norge.. eller finland for den sags skyld.

Jeg synes bare der er vigtigt at fastslå OM der er nogen fastsatte regler for afholdelse, og i så fald om de bliver overholdt/brudt. Synes jo det er pænt kikset hvis der kommer mere bøvl end højst nødvendigt.... det er jo ikke fordi vi er bøvl-fri som det er lige nu.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar