Guldpet ?

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

cavies

Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Jeg har lige fået svar fra stambogskontoret at titlen "Guldpet" ikke er en anerkendt titel i dk, og at den derfor ikke kan tilføjes stamtavler her i Dk.
Jer andre som har fået titlen på et dyr, har i så ikke fået det tilføjet stamtavlen?

Junimas
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 694
Tilmeldt: man 4. jan 2010 12:47
Geografisk sted: Store Heddinge
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Junimas »

Jeg har ikke fået det på stamtavlen endnu.
Lis fortalte mig at man skulle have 3 svenske certer for at blive guldpet.
så det er altså ikke ligesom racedyr som kun skal have et.

Min Panda har nu 3 svenske certer, så jeg regner da med at jeg kan få titlen guldpet på hans stamtavle.

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Ifølge stambogskontoret er titlen ikke i deres database og derfor ikke anerkendt i dk, og kan ikke tilføjes uanset hvor mange certer man har

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Miss Sofie »

Fik du så forklaringen på hvordan de så har tænkt sig at reg. svensk kæledyrschamp?
For i Sverige hedder det jo altså Guldpet, så de er skidda nødt til at reg. det :doubt:
Sofie
Billede

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Miss Sofie skrev:Fik du så forklaringen på hvordan de så har tænkt sig at reg. svensk kæledyrschamp?
For i Sverige hedder det jo altså Guldpet, så de er skidda nødt til at reg. det :doubt:
Nææ, har skrevet at jeg ikke kan se nogle stedet på hjemmesiden at guldpet ikke er anrkendt i dk

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Sofie har du forresten ikke en som er norsk kæledyrs champ? Er den titel på stamtavlen?

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Har lige fået dette svar:
Vi har spurgt mange gange i sverieg om det de kalder gulpet eller sølvpet er
et cert og det er det ikke så derfor kan det ikke registeres i Danmark

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Miss Sofie »

cavies skrev:Sofie har du forresten ikke en som er norsk kæledyrs champ? Er den titel på stamtavlen?
I Norge får man et cert.
Det hedder Norsk Pet Champion - NpCH.
Og det registreres på stamtavlen.
Sofie
Billede

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Kjelin »

Salvador blev DKskdCH og Guldpet, begge dele er registreret i DMK og på hans stamtavle :)
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

von sortfod

Re: Guldpet ?

Indlæg af von sortfod »

Måske vi er ovre i det med, at hvad der ikke er i standarden kan ikke stambogsføres? Eller at man har kunnet noget som man pludselig ikke kan mere...

Det ville ikke undre mig... :roll: :roll:

von4kløver

Re: Guldpet ?

Indlæg af von4kløver »

Det lyder lidt mærkeligt at du ikke kan få den titel på stamtavlen...

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Saturn »

Selvfølgelig skal man da have en "champ"-titel på sin stamtavle. Hvis det er en svensk kæledyrs "champ"/guldpet, så må man vel bare finde ud af hvad det skal hedde på de danske stamtavler.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Kjelin skrev:Salvador blev DKskdCH og Guldpet, begge dele er registreret i DMK og på hans stamtavle :)
Tak, det vil jeg nævne til Dorte

Anni
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1379
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 02:28
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Guldpet ?

Indlæg af Anni »

Sverige har jo ikke samme høje standard ved kæledyrene, som vi har i DK, og guldpet er ikke det samme som et cert, derfor kan jeg godt forstå, at det ikke kan komme på stamtavlen.
Det jeg synes er forkert er, at man FØR har kunne få det, og nu kan man pludselig ikke få det mere.
Så skulle stambogskontoret ha sat en skæringsdato, i stedet for bare at sløjfe det uden viderer.
Agerskovs opdræt

cavies

Re: Guldpet ?

Indlæg af cavies »

Anni skrev:Sverige har jo ikke samme høje standard ved kæledyrene, som vi har i DK.
Det vil jeg så ikke mene er rigtigt, tvært imod, er det svære at få cert i kæledyr i sverige, da de som udgangspunkt kun giver cert til dem som bliver nr. 1. Yderst sjældent for nr. 2 i en gruppe cert.

Besvar