Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af Eva »

Jeg har anskaffet mig en ny avlshan - jubiii! Han er solid orangeagouti og skal udstilles i racedyr, hvis han skal med. (Som om jeg ikke kan få nok af at konkurrere med Lis von Krøis). Problemet er at hans ene øre nærmest er delt i to pga. et helet bidsår. Dette vidste jeg ikke, da jeg købte ham og så det først da han var kommet til Danmark. Nu hænger avlsmateriale jo ikke på træerne, så han kom med hjem.
Meeenn... Jeg vil så gerne udstille ham. Dels for at få en bedømmelse af ham og dels har jeg ikke ejet en solid før, og vil gerne lære om dem. Men giver det mening at troppe op med et racedyr med "tre ører"?

von_fancy

Re: Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af von_fancy »

Jeg vil mene det giver fin mening at udstille ham alligevel.
Hvis han har andre kvaliteter, behøver det ikke frarøve ham certer eller lignende. Jeg vil tro det godt kan trække ned (er ikke sikker) men da ørerne jo aldrig er det der tæller mest, tror jeg sagtens du kan få gode bedømmelser mm. på ham alligevel.

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af Perlas »

nu tæller jo øre en del på de korthårede da, men jeg ville ligevell forsøge ... her i Norge er delt øre noget som trækker ned en god del, men der skal mangle deler af øret før det blir diskvalifiserende :wink: så jeg ville i det mindste forsøge en gang og se hvordan det går, og hvis f.eks. dommeren siger han aldri vil kunne få cert eller whatever pga. øret, så kan du jo lade ham blive hjemme neste gang heller :wink:
Tine
Billede

von_fancy

Re: Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af von_fancy »

Perlas skrev:nu tæller jo øre en del på de korthårede da
Jo jo, jeg mente blot at de ifølge standarden kun tæller "10 point" i forhold til ting som farve, kropsform, pels osv. der tæller mere pointmæssigt.

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af Perlas »

nå, ok, her tælder det 15 poæng på de korthårede, så var vell det jeg tænke på :wink:
Tine
Billede

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Slemt hak i øret - trækker det meget ned?

Indlæg af Eva »

Tak for svar. Så kommer han med til DM alligevel. Om ikke andet, så får jeg vel besked om hans kvaliteter eller mangel på samme :bgrin:

Besvar