Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Cougar

Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Cougar »

Ved godt det er tidligt, at lave denne tråd - men jeg glæder mig og ikke mindst trænger enormt meget til, at komme tilbage blandt alle jer udstillere og nyde hele atmosfæren, mutterne og alle de hyggelige snakke!!

Har ikke udstillet i efteråret.....ja jeg kan faktisk ikke helt huske hvilken udstilling jeg sidst var til, men det var engang i sommers.

Muttelivet har (som nogen af jer ved) været sat på mere eller mindre standby grundet sygdom i familien, som desværre endte ud med, at jeg mistede min far til kræften.
Men nu begynder overskuddet så småt, at vende tilbage og jeg knuselsker simpelthen mine mutter som i d├®n grad kan få smilet frem, selv på en rigtig gråvejrsdag.
Deres varme velkomst i form af hylekoret der sætter igang, deres popcornehop og deres møssere lige på munden over burkanterne - det hverken kan eller vil jeg nogensinde være foruden.

Jeg har nu siddet og udfyldt stambogsoplysninger i en evighed, så der er ryddet op i år 2010 og de skal bare sendes ind.....og NU vender jeg så blikket mod den kommende udstilling og jeg har godt nok mange jeg gerne vil have med, men der må vist sorteres lidt i det, da der er grænser for hvor mange jeg nok reelt kan overkomme!!

Men her er hvem jeg har i tankerne:

Diary
Cougar┬┤s Injoy
Zahla
Chief
Little Diamonds Ice Bear
Cougar┬┤s Wizard
Cougar┬┤s Pokerdealer with Paws
Cougar┬┤s Boy
Targo

Nogle af jer der så småt er begyndt, at tænke i samme bane som jeg??
Hvem vil i have med?

von sortfod

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von sortfod »

Det bliver også året første udstilling for mig.

Og jeg har også en del jeg skal ha med, har dog ikke lige styr på hvem endnu. Da jeg har så mange dejlige unger pt.

von_fancy

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von_fancy »

Jeg kommer også :D

Stort set alle mine nuværende unger er født for sent til den udstilling :lol: Så jeg kommer nok "bare" med Østenvind i kæledyr champklasse (der gerne vil have sit sidste supercert ;)) og muligvis Gaia og Gabriella i skinnyklasse..

Cougar

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Cougar »

Det lyder godt :D

Jeg har også Diary og Targo som vel skal udstilles i champklasse - men hvordan fungere det? Er det supercerter man "jagter" så? Og hvor mange for, at få det der kaldes super champ?

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Miss Sofie »

Det blir også min første udstilling i år, og jeg GLÆDER mig!

Jeg skal uden tvivl ha med:
Memo Rize a la Tind - kæledyrshan senior
Kazoos Prinsesse Honeypot - kæledyrshun senior
Sitanes Charlie Brown - ensfarvet chokolade

Liva er ikke i form endnu efter kuldet.
Og Bent er slet ikke i form efter han er blevet kastreret - og kommer det nok heller ikke inden udstillingen.
Vores 2 drenge fra kuldet (Arkimedes og Sokrates) er ikke gamle nok til at komme med endnu.
Sofie
Billede

von_fancy

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von_fancy »

Cougar skrev:Det lyder godt :D

Jeg har også Diary og Targo som vel skal udstilles i champklasse - men hvordan fungere det? Er det supercerter man "jagter" så? Og hvor mange for, at få det der kaldes super champ?
Jeps hvis de er registreret (eller indsendt til registrering til stambogen) som kæledyrschamps så skal de tilmeldes i champklasse og så er det supercerter man jagter for at få 3 til en superkæledyrschamp.

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af LenePi »

:jubel Jaaaaaaaaaah jeg skal oxo med !! Jeg skal møde Camilla fra Severins og jeg glæder mig helt tossi ! \:D/ Håber på at blive der i nogle timer denne gang og lære lidt omkring udstilling 8-[
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Perlas »

von_fancy skrev:Jeps hvis de er registreret (eller indsendt til registrering til stambogen) som kæledyrschamps så skal de tilmeldes i champklasse og så er det supercerter man jagter for at få 3 til en superkæledyrschamp.
er det d├®t der gælder nu? for tidligere har det været kun at de har samlet 3 certer i den "normale" klassen ... har det ihvertfald været ved de dobbeludstillinge jeg har dømt på, for det har hændt mere end en gang at jeg har kommet til at bedømme et dyr bægge dage, fordi dyret blev champ på lørdagen, og dermed blev flyttet til champklassen på søndagen ...
Tine
Billede

von sortfod

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von sortfod »

i prinsippet skal de flyttes til champklasse om søndagen hvis de bliver champ lørdag. Men det er langt fra alle som gør det

von_fancy

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von_fancy »

Perlas skrev:
von_fancy skrev:Jeps hvis de er registreret (eller indsendt til registrering til stambogen) som kæledyrschamps så skal de tilmeldes i champklasse og så er det supercerter man jagter for at få 3 til en superkæledyrschamp.
er det d├®t der gælder nu? for tidligere har det været kun at de har samlet 3 certer i den "normale" klassen ... har det ihvertfald været ved de dobbeludstillinge jeg har dømt på, for det har hændt mere end en gang at jeg har kommet til at bedømme et dyr bægge dage, fordi dyret blev champ på lørdagen, og dermed blev flyttet til champklassen på søndagen ...
Reglerne om det lyder:
Et dyr tilmeldes Champklasse, hvis den enten ER registreret som champion eller hvis den har opnået 3 certifikater og Champtitlen ER bestilt hos stambogskontoret ved tilmeldingsdatoen. Undtaget herfra, er hvis det 3. gældende certifikat opnås på første dagen af en "dobbeltudstilling", her kan man hvis ønskes få rykkes marsvinet i champklasse til dag 2. eller bytte klasse fra henholdsvis børne- til kæledyr eller kæle- til børnedyr ved henvendelse til udstillingsansvarlig
:D

von sortfod

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af von sortfod »

ja ok.

Men det er jo en fordel og rykke det, da man ellers kan risikerer og få endnu et alm. cert uden og skulle bruge det frem for et supercert

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Perlas »

Nåja, jeg kommer os (regner jeg ihvertfald med!) og vurderer om jeg skal forsøge at udstille kæledyr os denne gangen ...

Jeg regner med at tilmelde disse Severins Mr. Nice Guy (sheltie han, 5-8 mnd) og Cavy Cats Katja-Kaj (merino han, 3-5 mnd). Sår får vi se om jeg os tilmelder Perla's K├│ngur (texel han, 3-5 mnd) ... Vurderer som sagt os at tilmælde et kæledyr eller 2 ... først og fremst Bello von Weinreich (han, junior) og evt. Obsessions Merlin (han, 12-18 mnd, tror jeg).

Glæder mig utrolig meget :D
Tine
Billede

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Perlas »

von_fancy skrev:Reglerne om det lyder:
Et dyr tilmeldes Champklasse, hvis den enten ER registreret som champion eller hvis den har opnået 3 certifikater og Champtitlen ER bestilt hos stambogskontoret ved tilmeldingsdatoen. Undtaget herfra, er hvis det 3. gældende certifikat opnås på første dagen af en "dobbeltudstilling", her kan man hvis ønskes få rykkes marsvinet i champklasse til dag 2. eller bytte klasse fra henholdsvis børne- til kæledyr eller kæle- til børnedyr ved henvendelse til udstillingsansvarlig
:D
aha, tusind tak! jeg har ikke udstillet kæledyr i dk endnu, så jeg ved ik noget om det, har bare lagt mærke til det fordi jeg har fået samme dyr op bægge dage ved nogle anledninge ... men da var det egentlig ikke så mærkelig jeg blev lidt forvirret heller :lol:
Tine
Billede

severins
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1162
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 13:34
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af severins »

Det bliver også min første udstilling og det bliver så dejligt at komme igang igen hihi

Jaaaaa jeg skal møde Lene og det bliver dejligt for nu har vi talt så meget over nettet. Det bliver rart at se dit ansigt :D :D

Jeg tror det bliver til 4 langhåret hvis alt går som det skal nu må vi se, og så skal jeg have min store dreng med som har nogle kæledyr med så spændende.

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Udstilling kreds 3 - 19/20 februar - kommer du?

Indlæg af Miss Sofie »

Perlas skrev:Nåja, jeg kommer os (regner jeg ihvertfald med!) og vurderer om jeg skal forsøge at udstille kæledyr os denne gangen ...

Jeg regner med at tilmelde disse Severins Mr. Nice Guy (sheltie han, 5-8 mnd) og Cavy Cats Katja-Kaj (merino han, 3-5 mnd). Sår får vi se om jeg os tilmelder Perla's K├│ngur (texel han, 3-5 mnd) ... Vurderer som sagt os at tilmælde et kæledyr eller 2 ... først og fremst Bello von Weinreich (han, junior) og evt. Obsessions Merlin (han, 12-18 mnd, tror jeg).

Glæder mig utrolig meget :D
Jaaaaaaa!
Du skal da ha Bello med :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sofie
Billede

Besvar