Effektiv fjernelse af hømider?

Spørgsmål om udstillinger. Hvad , hvor, hvornår og hvordan i forbindelse med udstillinger.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af Cillecc »

Heii alle :) Mine mutter er ikke såå plaget af hømider, men Narcissus har lidt i sin hvide blis i hovedet og jeg vil bare høre, om I har en effektiv måde at fjerne dem på?
Jeg har læst om det der flea and tick og aromatic, men er det så hundeshampooen? Og hvor køber i det henne? Ved bare ikke om det kan betale sig, når han ikke har så mange hømider, men kunne jo godt tænke mig at fjerne dem, når han en dag skal udstilles, så vil bare høre om i har nogle gode tips :wink:
Har også læst et eller andet sted, at hvis de nu har tisset på sig selv eller lign. og har fået en gul plet i deres hvide pels, så kunne man fjerne det med kartoffelmel. Men jeg kan ikke huske om det skulle skylles ud, redes ud eller hvad det skulle. Er der nogen af jer der ved det??

Hilsen Cillecc
Billede

haggnita

Re: Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af haggnita »

du får kjøpt de hos kendor shopen.
de har masse fint stersj.

von sortfod

Re: Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af von sortfod »

Aromatic er bare rigtig god. Og den har Kendor shoppen også.

Flea & Tick er også god, især sprayen, men den er desværre gået ud af produktion. Men Shampooen er også god, dog ikke helt så god som aromatic'en.

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af Perlas »

vil absolut anbefale Aromatic (Groomers Egde Aromatic, en hundeshampo, ja :wink: ), den er helt fantastisk!!
jeg startet med at bruge den da man fremdeles blev afvist i indtjek for hømidder her i Norge (det gør man ikke nu længre),
og jeg blev ikke stoppet en eneste gang efter det!!! man skal dog lade den sidde i lidt længre end det som står på flasken for bedst resultat.
den gør os pelsen blød og god for udstilling, så jeg vil som sagt absolut anbefale den! man kan få den i lille eller stor flaske, og den varer længe ...
vil du udstille er den virkelig verdt investeringen!! kendorshoppen har den, og flere dyrebutikker her i Norge har den os, så spørs om ikke det er nogle danske os som fører den.

der findes flere midler (les medisiner) der kan tage hømidder os, der er mange her i Norge der anbefaler disse, men det synes jeg ikke noget om, synes ikke man skal bruge medisiner og andre "stærke" midler for at tage noget så harmløst som hømidder ...
Tine
Billede

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af Cillecc »

okay tusind tak for hjælpen :D
Er kendor shoppen en dansk hjemmeside?
Billede

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Effektiv fjernelse af hømider?

Indlæg af Cillecc »

ja det var det :p
hvorfor prøver jeg ikke bare inden jeg spørger :oops:
hehe tak for hjælpen alle sammen :D
Billede

Besvar