Hjerneblødning

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
kj1
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 27. aug 2010 10:23

Hjerneblødning

Indlæg af kj1 »

Vores en marsvin på 4 år fik sidste onsdag, ifølge dyrlægen, en hjerneblødning. Hun skadede samtidig sit øje. Hun holdte efterfølgende hovedet meget skævt og havde svært ved at gå. Dyrlægen observerede deruden, at hun ikke kan blinke på det dårlige øje.
I samråd med dyrlægen valgte vi at se tiden an weekeden over. Vi fik øjendråber med hjem til det dårlige øje.
Vi synes selv, at hun ser meget bedre ud nu. Øjet ser meget pænere ud, dog kan hun stadig ikke blinke. Dog har vi en enkelt gang set hende knibe det en smule sammen. Hovedet er næsten rettet helt op nu. Hun går stadig ikke 100% som før, men det er blevet meget bedre (synes vi).
Vi ringede så til dyrlægen idag. Hans svar var dog noget nedslående. Han mener ikke vi skal blive ved med at behandle hende, eftersom hun stadig ikke blinker. Så han mener aflivning er den bedste udvej.
Men jeg bliver simpelthen nød til at høre jeres mening. Vi var selv super glade for, at hun virkede til at få det bedre. Hun spiser rigtig godt, tigger i buret og går rundt. Men det mener dyrlægen ikke er nok fremgang.
Vi vil gøre det bedste for grisen, og vil selvfølgelig ikke udsætte hende for en masse ting udelukkende for vores skyld. Men det er super svært, at skulle tage stilling til om hun skal aflives. Specielt fordi vi synes vi har set meget fremgang de sidste dage.
Vi har derfor valgt, at tage til en anden dyrlæge imorgen for at høre hendes mening.
Jeg ved der sidder en masse mennesker herinde med meget erfaring, og jeg vil meget gerne høre jeres mening.
Hvad mener I vi skal gøre?

Besvar