Stakkels Lakrids:(

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Åh der fik jeg lige ødelagt formiddagen og mit ellers gode humør :(
Tager Lakrids op, og synes han mangler noget fyld midt på. Da jeg vil klø ham under hagen, bliver jeg chokeret. En kæmpe byld, ikke helt så stor som en bordtennisbold, men fandme tæt på :shock: Jeg har aldrig prøvet, at have et dyr med en byld før, så jeg havde ikke skænket det en tanke. Troede bare han havde fået lidt dobbelthage, så har først opdaget det nu. Ringede straks til dyrlægen, som kan tage ham 11.40, men tiden indtil da er laaaang. Stakkels lille mand, hvor må det være ubehageligt :( Har sagt til dyrlægen, at klinikassistenten må holde ham, for selvom jeg ikke er sart, og plejer at holde dem selv, så tror jeg seriøst jeg dejser op, ved tanken om hvor ondt det må gøre, lige der under hagen. Og hvad hvis det ikke er en ganske almindelig teenagebyld, men en tandbyld? Man kan jo ikke lige lave en rodbehandling på et marsvin. Eller endnu værre, hvis det er noget ondartet, der vokser på ham. Det kan jeg ikke lige overskue. Han var eneste overlevende i Beautys kuld, og nerverne sad udenpå tøjet, da hun var drægtig, så det tør viikke igen. Kryds fingre for min Lakrids [-o<
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det endte så galt som jeg havde frygtet. Den sad alt for godt fast på kæben, og på et stort område, så der ville have været lille chance for godt resultat ved operation, og det var med stor sandsynlighed en kræftknude, så han har fået fred. Det er første gang jeg har mistet så ungt et dyr, og han var en af mine yndlings :cry: :cry: :cry:
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Marsvin »

Føj for den da. :rip
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Ulla »

Åh nej da Rikke, kæmpe trøste :hug til dig.

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Annetten »

Ej, altså Rikke. Hvor er det dog synd for Jer.

Da jeg begyndte at læse dit indlæg, kom jeg sådan til at tænke på Candy hvor jeg opdagede en kæmpe byld den selv samme dag hun havde fået kuld. Hun blev opereret på 5. dagen og de fjernede noget rigtig klamt på hende. Dyrlægen havde aldrig set noget lignende og i bylden var der egentlig ikke sådan noget puds, men en byldevæg der var hård og tyk. Hun levede så 2,5 - 3 år mere, men måtte aflives da hun var blevet (mente dyrlægen) lam i tungen. Hendes tænder var nemlig fine.

Hun nåede at blive udstillet efter operationen og blev champ og efterfølgende fik hun et kuld mere med bla. Nina's Ronja. Så går stadig og håber at det Candy fejlede IKKE er arveligt.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Mysteries »

Det gør mig ondt Rikke :(
:hug
Christina

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Saturn »

Det er hårdt - stakkels dig. Stort kram :hug
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Websol

Re: Stakkels Lakrids:(

Indlæg af Websol »

det gør mig ondt at læse Rikke :hug

Besvar