Pludselig krampe

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
BileyMouse
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 23. sep 2013 16:24

Pludselig krampe

Indlæg af BileyMouse »

Hej alle
Sidste uge da jeg kløede mit ene marsvin Butter på 3 år, faldt hun pludselig om i krampe.
Det skal lige siges at Butter er en rigtig kælegris og altid står og vrider sig i ren velbehag når hun bliver kløet. Derfor gik der lidt tid før det gik op for mig at der var noget galt. Jeg trak forskrækket hånden til mig. Hendes hoved var trukket helt til den ene side og pludselig trillede hun helt om på ryggen med alle ben i vejret.
Jeg var overbevist om at hun var ved at dø for øjnene af mig, men efter et par sek gik krampen væk. Hun sprællede med benene og fik vendt sig om hvorefter hun flygter ind i sit hus.
Jeg tog hende med vilje ikke op, for hun var meget chokkeret og jeg tænkte hun havde brug for ro. Efter et par min gik hun ud og spiste hø.
De følgene dage var hun en smule stivbenet men ellers ved godt humør. Dog gik der 3-4 dage før hun turde nærme sig det sted i buret hvor krampen havde fundet sted.
I dag er der intet at mærke på hende, men jeg sidder tilbage og tænker om det måske har været mig der har gjort noget? Kan jeg have kløet hende for voldsomt? Hun elsker at blive kløet "Igennem" på rumpen, så måske var det min skyld?

Besvar