Skinny pige svamp

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Ravenclaws opdræt
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 2. dec 2012 20:24
Kontakt:

Skinny pige svamp

Indlæg af Ravenclaws opdræt »

har en skinny pige som lige har haft svamp hendes hud er fin nu, men hun klør sig stadig, og skriger på en mærkelig måde, rigtig meget om natten, hun har sår men det var fordi hendes burkammerat var ond ved hende, og har også en han som havde det sammen men han har ingen sår, men har piver/skriger også det er ikke en lyd jeg har hørt før ?? nogle der kan relatere til det ??

Ravenclaws opdræt
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 2. dec 2012 20:24
Kontakt:

Re: Skinny pige svamp

Indlæg af Ravenclaws opdræt »

og det skal siges at hun sagde sådan da hun kom men i en mindre grad, men nu er det blevet værre siden at hun har haft svamp og hun er blevet meget agressiv, gider og spjetter og piver når hun er oppe ved ikke hvad der sker???

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Skinny pige svamp

Indlæg af Mysteries »

Er hun også blevet behandlet hos dyrlægen for skab? Hun kan jo sagtens have begge dele, og hvor svampen er til gene, så er skab i sidste ende dødeligt. Begge viser sig med skæl, men skab giver også sår, ganske enkelt fordi det klør så meget at marsvinet gør skade på sig selv. Den voldsomme kløe og smerte gør også at de bliver urolige og ikke vil røres, og bliver aggressive når man rører dem.
Christina

Ravenclaws opdræt
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 2. dec 2012 20:24
Kontakt:

Re: Skinny pige svamp

Indlæg af Ravenclaws opdræt »

ja men det er det jeg ikke kan forstå, for der var 2 der har fået det, hende burkammerat har ingen sår, fejler intet skriger ikke, det kun hende, og den anden som fik svamp piver ikke har ingen sår, der er ingen andre ind hende som skriger og hun skreg lidt i starten da jeg fik hende selvom hende hud var fantastisk ?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Skinny pige svamp

Indlæg af Mysteries »

Det er ikke alle marsvin der bliver lige syge af skab. Hvis hendes immunforsvar er lavt vil hun reagere voldsommere. Andre marsvin derimod kan gå rundt som raske smittebærere i meget lang tid eller have minimale symptomer, og på et eller andet tidspunkt, når marsvinets immunforsvar svækkes (f.eks. stress eller anden sygdom) kan det komme i udbrud. Jeg synes du skulle tage dit marsvin til dyrlægen. Hvis hun ligefrem skriger og bider når du rører ved hende, så lyder det som om hun har ondt, og det skal der selvfølgelig gøres noget ved.
Christina

Ravenclaws opdræt
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 2. dec 2012 20:24
Kontakt:

Re: Skinny pige svamp

Indlæg af Ravenclaws opdræt »

tror jeg vil gøre så ;)

Besvar