Fotos af marsvinetænder søges til undervisning senest mandag

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Fotos af marsvinetænder søges til undervisning senest mandag

Indlæg af Mysteries »

Jeg har brug for nogle gode fotos af marsvinetænder, både helt normale (så man kan se normal længde og form) og også gerne skæve, knækkede og forvoksede tænder. Gerne med en kommentar om hvad der var galt med tænderne og hvad der blev gjort for at rette op på det.

Det er i forbindelse med vores undervisning på veterinærsygeplejerske-uddannelsen at vi er ved at gennemgå tænder og tandbehandling, primært hund og kat, men der var meget kort lidt info om kanin, marsvin og hest, men ingen fotos af marsvinetænder. Jeg skyndte mig selvfølgelig at gøre klassen opmærksom på hvor forskellige kaniners og marsvins fortænder ser ud, især længden af dem. Og så lovede jeg at tage nogle fotos med til næste uge, men har desværre glemt mit kamera på skolehjemmet (og er hjemme på weekend nu). Jeg har en anatomisk tegning af marsvinets kranie og tænder, både fra siden og forfra, men mangler fotos af hvordan de ser ud på et levende marsvin. Det er primært fortænderne det handler om, da kindtænderne er ret ens for kaniner og marsvin (og man trods alt ser en hel del kaniner til tandraspning, så der er en god chance for at de har set kindtænderne "live" på deres klinikker).
Christina

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Fotos af marsvinetænder søges til undervisning senest mandag

Indlæg af Mysteries »

Jeg skulle måske lige skrive min mail adresse på så I har et sted at sende fotos :) Og på forhånd tak i øvrigt :)

littlemysteries2000@yahoo.dk
Christina

Besvar