Prik/sår

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Prik/sår

Indlæg af msd89 »

Min 7 uger gamle mut har bag øret (ikke på den bare plet, men lige ved siden af) to små prikker/sår. Det ligner nærmest et edderkoppebid, hvis jeg skulle skyde i tågen. Hvis I kan forestille jer det...
Var ved dyrlæge for et par uger siden fordi han kløede sig ofte og der var ikke noget galt.. Han får Erfa-dråber dagligt for dyrlægen mente det var noget "pelsskifte". Og dråberne hjælper - han klør sig da indimellem, men slet ikke så tit mere.

Hvad tror I de to prikker kan skyldes? Har lige opdaget dem..
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Re: Prik/sår

Indlæg af msd89 »

Undskyld, det er Efa-dråber han får..

Han er ikke urolig, har ikke skæl eller klør sig hele tiden. Han klør sig da lidt bag ørene indimellem..
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Re: Prik/sår

Indlæg af msd89 »

I mandags var jeg så til dyrlæge og fik STRONGHOLD til mutten. Dyrlæge mente det var en slags mider.
Jeg har vasket buret og inventaret af - men hvordan skal jeg ellers gøre rent i mit hjem?? Hvis han har været tæt på sofaen, puder osv?
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Prik/sår

Indlæg af Mysteries »

Du kan vaske det der kan vaskes, men medmindre han har ligget længe i sofaen og puttet, så ville jeg ikke være så nervøs. Måske bare holde ham fra at løbe rundt i sofaen i nogle uger, så evt. mider (hvis vi antager det er sellnick/skab) forhåbentlig er døde er sult.
Christina

Besvar