Blærebetændelse eller noget andet?

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
L0uise

Blærebetændelse eller noget andet?

Indlæg af L0uise »

Mit ene marsvin er begyndt at være lidt våd bagtil når jeg løfter hende op. Hun er glad og frisk som hun plejer at være, snakker spiser og drikker så på den måde kan jeg ikke mærke noget anderledes ved hende.
Jeg har kigget lidt herinde og synes det kan lyde lidt i retning af blærebetændelse.
Jeg har aldrig haft hende til dyrelægen, men har haft ringet til en her i nærheden, de sagde næsten direkte at de slet ikke havde forstand på marsvin - så ved ikke hvor meget det vil hjælpe.

Er der noget jeg selv kan gøre? eller ville i prøve at finde en anden dyrelæge.. Jeg vil jo gerne have mit bette marsvin har det godt :)

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Blærebetændelse eller noget andet?

Indlæg af Annetten »

Prøv at tage en urinprøve fra hende og få dyrlægen til at undersøge for blod/infektion.

Du sætter dit marsvin i en rengjort balje og venter på at hun tisser. Urinen putter du i et lille bægre
(jeg har altid uringlas hjemme) og får det undersøgt hos dyrlægen. Hvis der er tale om blærebetændelse
skal marsvinet i behandling med sulfacombin.

Piver hun når hun tisser? Nogle er altså også bare for dovne til at rejse sig når de har tisset og kan derfor
blive våde bagi.

L0uise

Re: Blærebetændelse eller noget andet?

Indlæg af L0uise »

Tak for svar :)

Nej hun piver ikke, og har haft hende ude og løbe på et hvidt tæppe i dag, og der er heller ingen blod..

Har på fornemmelsen hun bare er blevet lidt små doven med hygiejnen :P Men vil også ha' det rigtig dårligt hvis hun bare er rigtig go til at skjule at hun har ondt..

Besvar