Urter til Ringorm

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Helsemutter

Urter til Ringorm

Indlæg af Helsemutter »

Jeg behandler mine 3 marsvin med morgenfruesalve imod Ringorm.
Behandlingen er nænsom og urterne virker hurtigt.
Jeg kunne godt forestille mig, at der var andre marsvinevenner,
som vil mindske i medicin hvor det er muligt.

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Cavies »

Ok det lyder som et godt alternativ hvis det virker. Hvad hedder salve du bruger?
Nina Nielsen
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Lina »

Jeg ku godt tænke mig et link eller to, der underbygger det?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Cillecc »

Enig med Lina.
Men det lyder meget interessant! :)
Billede

Helsemutter

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Helsemutter »

Jo det virker. Vær sød selv at gå på nettet efter information men jeg vil gerne fortælle om mine erfaringer.
Jeg ville godt kunne henvise ,men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg er gammel af gårde og har min viden med mig.
Der er forsket i morgenfrue og forskerne har foreløbigt fundet ud at indholdsstofferne er virkningsfulde.
Så lang så godt =P~ :danmark :danmark
Det har man så vidst siden oldtidens græske og romerske kulturhuse og hele vejen op igennem folkemedicinen til i dag. Morgenfrue er en af de 3 urter man bruger til cancerbekæmpelse til mennesker som til dyr.
Morgenfrue er rigtig god til betændelsestilstande, svamp, til reperation af ødelagt hud og giver ro i huden.
Morgenfrue er ikke giftig hverken for mennesker eller dyr. Marsvinene elsker friske morgenfruer og de bruges i salat på middagsbordet. Igennem 30 år har jeg brugt morgenfrue til bylder, svamp, ødelagt hud og operationssår.
Morgenfruesalve af Marie Træben, kan købes i helsekostforretninger. Har forretningen ikke salven så kan de bestille den.
Køb ikke et andet produkt det er ikke det samme selvom der står samme betegnelse.
Marie Træben har koncentrerede produkter dvs at salven ikke er fortyndet, hvad rigtig mange produkter er.
Til behandling skal det være koncentreret.

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Cillecc »

Men er problemet med salve ikke at det ikke dræber de sporer der sidder i pelsen?
Billede

Helsemutter

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Helsemutter »

Det har jeg ikke haft problemer med. Morgenfruen er hård ved svampen og virker meget hurtigt. Formentlig vil der sidde lidt salve i pelsen når man har smurt salven ind.
For 3 år siden købte vi en vidunderlig hårtot der fik navnet Mathilde. Det viste sig at hun havde ringorm omkring venstre øje og bagud til øret. Ikke nok med det så blev min datter smittet med ringorm inden vi nåede at opdage det. Det tog præcis 3 dage at få ringormen væk både på mathilde og min datter men for en sikkerheds skyld fortsatte vi 3 dage til. Min datters ringorm var på størrelse med en håndflade så det var temmeligt stort.
Morgenfrue tager ringorm, vi er bare ikke vant til at det kan være så enkelt, men med urter er det =P~ .

Helsemutter

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Helsemutter »

PS til Cillecc du fik vist ikke et brugbart svar mod sporer i pelsen. Køb morgenfruekronblade og lav te.
Kogende vand trækker de svampedræbende emner ud af morgenfruen.
Dosering: 1 madskefuld morgenfruekronblade fyldes i en tepose sættes i et almindeligt krus og hældes over med kogende vand. Find noget som kan være låg og lad det trække i 10 til 15 min.
Når teen er Vel afkølet kan du stikke fingerene i teen og kæle din mut og massere noget af teen i pelsen.
Du behøver ikke at gøre den meget våd bare du kommer rundt i pelsen.
Teen hverken svier eller irretere øjne.

Helsemutter

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Helsemutter »

Nu er jeg ny i dette forum, så jeg vil gerne slå fast at man selvklart går til dyrlægen og får en diagnose,
derefter kan man så vælge hvilken behandling man foretrækker.

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Urter til Ringorm

Indlæg af Cillecc »

aaah okay tak skal du ha :)
Billede

Besvar