Underligt hårtab.

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Buch's

Underligt hårtab.

Indlæg af Buch's »

Jeg har en lille teddytøs på 3 uger, som er begyndt at miste lidt af sin pels på næseryggen og hun har også to runde hårløse pletter på hver side af munden. Selv tænker jeg svamp, men der er nogle ting som jeg undrer mig lidt over. For det første, er det kun hende som viser irritation, hendes søster som hun går sammen med, gør ikke. Desuden ser det ud til at pelsen ved de runde pletter nede ved munden er ved at komme tilbage, eftersom at jeg dårligt nok kan se dem mere, hvor de i starten var meget tydeligere.

Hendes hud ser også fin nok ud, der er lidt skæl, men ellers intet at se.

Jeg har et lidt naivt håb at det kunne være fordi hun er ved at skifte fra sin babypels og over til de voksnes, som så gør at hun bliver irriteret og klør sig.

Men jeg ved det ikke, jeg har ikke særlig meget erfaring med hudsygdomme, eller teddyunger, da hun og hendes søster er fra mit første kuld.

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Underligt hårtab.

Indlæg af Saturn »

Hold øje med hårtabet, sålænge der ikke bliver rødmen, hævelser eller sår, kan du tage det roligt.
Teddyunger kan sagtens smide pels i deres første par leveuger, og det sker så typisk, når de går fra mors mælk til fast føde. Næseryggen og omkring munden kunne, hvis der ikke ellers er rødmen, sår eller hævelser, sagten være derfra. Nogle taber også pels på dele kroppen, det har også jeg selv oplevet med vores unger og fra kendte teddy-opdrættere, hvorfra jeg har købt unger.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Besvar