noget i øjet?

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
lobar85

noget i øjet?

Indlæg af lobar85 »

øv har opdaget mit ene marsvin havde klemt det ene øje i og det løb lidt med vand.
der er et slags blåligt skær over øjet, det andet er helt klart.

Jeg tror jeg kan se et stykke hø forrest i øjet nederst i hjørnet, jeg har skyllet med øjendråber, men det flytter sig slet ikke, jeg er ikke sikker på det er hø, det kan også være noget sejt slim eller snask, jeg kan ik helt se det tydeligt.. men det blirver hvor det er når jeg skyller..

hvis det er hø kan jeg gøre noget for at fjerne det, udover at skylle eller skal jeg have fat på dyrlægen?

lobar85

Re: noget i øjet?

Indlæg af lobar85 »

øv har lige tjekket igen og der sidder et lille stykke hø i øjet, men jeg kan ik få det ud..

nårh så må jeg ha fat på dyrlægen, hvordan kan de få sådan noget ud uden at skade øjet?

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: noget i øjet?

Indlæg af alatind »

Dyrlægen vil nok også skylle øjet for at få det ud... måske kan du prøve at krænge nederste øjenlåg så meget ned at du med en fugtet vatpind (saltvand) kan få høstrået ud. Det skal helst ud så hurtigt som muligt, da det gør meget ondt med fremmedlegemer i øjet, og det vil hurtigt blive værre og værre.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: noget i øjet?

Indlæg af Lina »

nogen gange sker der det, at øjet er så 'krampet' af fremmedlegemet at man ikke har en ærlig chance selv. Her giver dyrlægen noget 'øjeafslappende', og kan så bagefter bedre komme til og få fremmedlegemet ud.

Det var en af mine ude for... og SHIT hun havde et langt stykket strå stukket ind.. vi taler over 1 cm, og så dybt at jeg ikke engang kunne se det, før dyrlægen havde fået øjemusklerne til at slappe af.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar