Mørkeblåt øje?

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mikkedulle

Mørkeblåt øje?

Indlæg af Mikkedulle »

Hej,
Jeg har desværre ikke været så aktiv den sidste tid grundet skole og denne her "lille gris". :doubt:
Egern er 5 år og hendes krop har for længst vist tegn på, at hun er gammel. Tidligere på året fandt vi også en mulig mælkeknude (selvom det også kan være noget ondartet) og hun går nu rundt med 3 knuder, men viser ingen tegn på smerte og spiser og hygger sig normalt. Dyrlægen har sagt, at vi bare skal lade hende have det godt, indtil den dag hun begynder at få ondt eller bliver irriteret af dem.

Men... I går i løbet af hendes daglige tjek, var hendes pupil mere mørkeblå end sort. Da de har mange blå ting i deres bur nu, tog jeg hende ud i noget andet lys og sammenlignede også med en af de andre marsvin, men der ser altså ud til at være et eller andet helt galt. Min mor kan selvfølgelig ikke se det, men jeg tror, at det er fordi jeg har hende oppe hver dag, så det er nemmere at se forskellen. Jeg kan godt smide et billede ind senere, hvis det så er nemmere at afgøre, hvad der er galt.

Hun har i lang tid haft en smule problemer med synet, men ikke så hun er blind. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er noget, som der kan kureres (uden hun skal igennem smerte, selvfølgelig) eller hun bare skal leve med resten af hendes dage. Hvis det er noget og ikke bare mig der ser forkert, kommer hun selvfølgelig til dyrlæge. :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Mørkeblåt øje?

Indlæg af Lina »

nu er lyset jo ikke skidegodt idag... men du ku måske prøve at få taget et godt billede af det.

Umiddelbart tænker jeg at stær måske kunne være en mulighed.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Mikkedulle

Re: Mørkeblåt øje?

Indlæg af Mikkedulle »

Så prøver jeg lige at få et billede af tøsen. Håber bare hun kan sidde stille nok til, at jeg kan få taget det.

Mikkedulle

Re: Mørkeblåt øje?

Indlæg af Mikkedulle »

Hun gad ikke sidde stille, men håber billederne er gode nok.

Det er lidt svært at se her, men hvis man justerer skærmen, har hun en lidt mørkeblå pupil:
Billede

Og her er et billede taget med blitz:
Billede

Jeg ved ikke om det er noget eller jeg bare er en smule hysterisk. :?

Besvar