skævt hovedet

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
amadeus
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 29. maj 2011 17:51

skævt hovedet

Indlæg af amadeus »

Min hun er parret for 3 dage siden ,og så opdager jeg at hun ryster på hovedet og hun drejetde hoved skævt at jeg ikke må røre hendes ene øre! dyrlægen sagde at jeg straks skulle gi baytril og metacam da det kunne være en sydom jeg ikke kan huske nu?--men hun havde nok smerter!-Men så læser jeg på metecam at det (dyrlægen vidste ikke at hun var drægtig)ikke må gives til drægtige! jeg nåede så kun at gi hende den ene dosis ,men hvad nu?-hun har smerter så er der noget hun kan få ?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: skævt hovedet

Indlæg af Annetten »

I sådan et tilfælde ville jeg nok give hende det smertestillende. Hvis parringen lykkedes og hun er drægtig er fostrene knap nok dannet, tænker jeg. Og så vil hensynet til moderdyret veje tungere end at hun måske aborterer eller absorberer eventuelle fostre.

Houmann

Re: skævt hovedet

Indlæg af Houmann »

Jeg ville også give hende den nødvendige behandling, og så håbe på at alt går vel med evt. unger. Hvis ikke moderen er i topform, sund og rask, kan hun jo ikke give sine unger det de kræver, derfor skal moderens helbred altid komme først.
Men du kunne jo evt. spørge dyrlægen om hun har et alternativ der kan gives, og som ikke skader ungerne ?

Besvar