Svamp?

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Svamp?

Indlæg af Cillecc »

Hej alle.
Jeg tror desværre at min nuggi har fået svamp omkring hagen. Der er hårtab og nogle hvide skorper og sårskorper. Huden ser også ret irriteret ud. Tror I det kan være svamp?
Har læst man skal bruge en eller anden shampoo, men kan ikke lige huske hvad den hedder.
Skal man et smut forbi dok dyr for at få det?
Billede

Tobiasmor

Re: Svamp?

Indlæg af Tobiasmor »

Mod svamp skal man bruge Imaverol Vet, som kan købes i håndkøb på apoteket.

Der står fremgangsmåde på flasken, det er noget som mutten skal bades i ad flere omgange som ikke skal skylles ud.

Da du ikke er sikker på at det er svamp, er det nok lige en god ide at prøve at tage nogle tydelige billeder og lægge dem ind herinde, så nogle af de mere erfarne lige kan kigge med, og give deres bud. Ellers må du nok lige have det bekræftet hos dr. dyr.

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Svamp?

Indlæg af Cillecc »

Har været en tur til doktor dyr og hun mener det er noget bakterielt, også fordi huden var så rød.
Så har fået noget antibiotika med hjem som jeg skal give ham over de næste 5 dage
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Svamp?

Indlæg af Mysteries »

Skriv lige om det hjælper, ikke? :) Hvis han er typen der leger med vandflaske, kan han godt få svamp på hagen. Og så kan en alm. svampedræbende creme være brugbar (Brentan f.eks.). Men antibiotika-kuren skal selvfølgelig lige køres igennem først inden du begynder at blande andet ind i det.
Christina

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Svamp?

Indlæg af Cillecc »

han er typen der leger med vandflasken så det løber langt ned ad hagen på ham, men som sagt sagde dyrlægen at hun mente det var bakterielt fordi han var så rød og fordi jeg ikke havde set noget på de andre.
Men jo jeg skal nok skrive om det hjælper :)
Billede

Besvar