Skade på hornhinden

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tobiasmor

Skade på hornhinden

Indlæg af Tobiasmor »

Øv øv så har Sofie fået en ret stor skade på sit højre øje, det lille pus.

Det er højst sandsynligt et høstrå som har lavet ravagen, så nu skal hun dryppes med Acetylcystein comp 4 gange om dagen i 10 dage og så til kontrol.

Det er ret dyr medicin 212 kr. + moms fordi landbohøjskolen er holdt op med at producere det og nu er det et eller andet apotek (tror jeg nok det var) så prisen er lige sat op til det dobbelte :roll:

Det lille pus tog hele turen til dr.dyr i stiv arm, mors dygtige pige :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Lina »

øv da... men på plus-siden, så plejer øjenskader at blive fine igen.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Æv hvor træls. Stakkels pige, men det var da godt at hun tog turen til dyrlægen uden problemer :)
Det kan godt være rigtig dyrt at have kæledyr nogen gange, men man kan jo ikke undvære dem alligevel :roll:
Rigtig god bedring med hende.
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Tobiasmor

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Tobiasmor »

Ja det er dyrt at have dyr ingen tvivl om det, jeg brugte over kr. 2500 på at få kigget på Frisbee┬┤s øjeproblem med medicin diverse test og konsultationer.

Men betaler gerne, selvfølgelig skal dyrlæger have en rimelig pris for deres konsultation osv. men medicinpriserne bare fordi det er noget som er til dyr er nogle gange fuldstændig vanvittige.

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Tobiasmor skrev:Ja det er dyrt at have dyr ingen tvivl om det, jeg brugte over kr. 2500 på at få kigget på Frisbee┬┤s øjeproblem med medicin diverse test og konsultationer.

Men betaler gerne, selvfølgelig skal dyrlæger have en rimelig pris for deres konsultation osv. men medicinpriserne bare fordi det er noget som er til dyr er nogle gange fuldstændig vanvittige.
Jeg kunne ikke være mere enig, det er nogen gange helt vildt hvad de forlanger for medicinen, og de ved jo også at man glædeligt betaler, for at ens elskede dyr skal blive raske :doubt:
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Mysteries »

Husk at dyrlæger ikke må tjene på medicinen :) . Der er fastsat grænser for hvor meget de må tage. Mener det er max. 10 % de må lægge oveni indkøbsprisen.
Christina

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Nååå stakkels Sofie. Det skulle gøre ret meget nas, at have sådan en rift, men til gengæld har dem jeg har haft med det kommet sig ret hurtigt. Kram og god bedring til søde Sofie :)
Billede

Tobiasmor

Re: Skade på hornhinden

Indlæg af Tobiasmor »

Heldigvis virker dråberne bare helt fantastisk, hendes øje ser allerede bedre ud.

Jeg snakkede også med dyrlægen om evt. smertebehandling og vi aftalte at såfremt jeg observerede nogen ændring i Sofies adfærd så skulle jeg give hende noget metacam (staves) som jeg har liggende.

Men Sofie er sit gamle jeg, med hovedet i madskålen og stor interesse i at stjæle de andres mad :lol:

Besvar