Vil ikke spise

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
taznia

Vil ikke spise

Indlæg af taznia »

Mit ene marsvin blev syg i søndags, hun ville ikke spise eller drikke og var sådan lidt slasket idet, tog til dyrelægen med det samme hvor hun fik vand indsprøjtning og noget til at sætte hende lidt igang, dagen efter fik hun så diarre, og en tur til dyrelægen igen, fik nogen penicilin noget, og hjem igen, stadig ikke hverken spise eller drikke... jo en halv skive agurk, men kun den vandede del af den. Dagen efter til dyrelægen igen og fik fibreplex til hende, som hun fik igår og idag. hun er stadig helt færdig og vil ikke spise eller drikke, hverken agurk, mælkebøtter, peberfrugt eller noget, kun en lille bid og så er det det. tager til dyrelægen igen imorgen hvis hun ikke har det bedre. Hvad kan jeg gøre?!?! hendes diarre er holdt op, men hun spiser og drikker ikke noget :( giver hende vand med sprøjte hver time, og prøver hele tiden at lokke hende med lidt lækkert. har prøvet at lave noget tynd mos af foderet, men hun spytter det enten ud, eller lyder som om hun bliver kvalt.
Hvad kan jeg gøre?!?! vil jo helst ikke miste min lille skat :(

BomBom

Re: Vil ikke spise

Indlæg af BomBom »

Har hun fået tjekket tænderne? - det at hun hverken vil spise, drikke, pg har diarre kan tyde på tandproblemer! (evt at kindtænderne vokser skævt, kan ikke huske navnet)

Jeg håber hun kommer sig :(

Lisa

Re: Vil ikke spise

Indlæg af Lisa »

Held og lykke med din muttetøs :( :)

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Vil ikke spise

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Krydser fingre [-o<
Billede

taznia

Re: Vil ikke spise

Indlæg af taznia »

Hun klarede den desværre ikke. Var med hende til dyrelægen fordi hun var helt afkræftet, og vi fandt ud af det var nyrene der svigtede, sandsynligvis pga. hun har kunne sortere for meget i foderet. Vi blev enige om at give hende fred.
Det er hårdt som bare helvede, men heldigvis har jeg de 5 andre.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Vil ikke spise

Indlæg af Marsvin »

:rip
Det er hårdt at miste en god ven.

Netop det med at sortere i foderet er en årsag til at de fleste bruger pelleteret foder / marsvinepiller. For så kan de ikke sortere i foderet, men får det de har behov for. Foder med alle mulige farver er kun lavet for at køberen synes det ser spændende ud!!!
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

taznia

Re: Vil ikke spise

Indlæg af taznia »

Ja, jeg har lært af min fejl, og har købte pelleteret foder med hjem...
Fik i øvrigt at vide at de c vitaminer der er i foderet kun holder 3 uger så begynder de at fortage sig, så jeg lærte noget mere og stadig meget vigtigt.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Vil ikke spise

Indlæg af Lina »

3 uger?
hvilket mærke er det foder som du har købt? Der bør jo være en varedeklaration på posen med sidste holdbarhedsdato.

De mærker, som jeg kender til, der holder c-vitaminen i 6 mdr - jeg fodrer med ovator.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von sortfod

Re: Vil ikke spise

Indlæg af von sortfod »

Hvis de kun holder 3 uger det holder du har købt så er det da godt nok et foder som mister c vitaminen hurtigt da..

Besvar